בדרך מחוץ לגבול

הרב זעק באוטובוס: "למה צריך לראות נשים בוכות?"

רגע לפני שאוטובוס עשירי, המלא בנשים וילדים העושים את דרכם אל אזור מוגן, פתח בנסיעה - נשא הרב מז'יטומיר מילים נרגשות אל עם ישראל • הרב עצמו נותר בעיר המופגזת (TV)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב וילהלם זועק מקירות ליבו (צילום: ללא קרדיט)

המלחמה באוקראינה: הרב שלמה וילהלם, שליח חב"ד בז'יטומיר שבאוקראינה, שיגר היום (רביעי) מסר ליהודי העולם, מאוטובוס מלא בילדים ונשים בדרכם אל מחוץ לגבולות.

קטע הוידאו, שבו זעק מקירות ליבו, קרא לעם ישראל להוסיף במצוות ובמעשים טובים למען יהודי אוקראינה, ופנה אל הקדוש ברוך הוא בתחינה שתיעצר המלחמה, הפך לויראלי ברשתות החברתיות.

"יהודים יקרים מכל העולם כולו", פתח הרב וילהלם את דבריו. "אני פונה אליכם מעמקי נפשי, ערב ראש חודש אדר שני תשפ”ב. זה האוטובוס מספר 10 והסעה שאני כבר לא סופר איזה סוג של הסעה זו.

"כל יום יהודים תמימים, אנשים נשים וטף, עוזבים את ז’יטומיר ואת הקהילה, מהקהילות מסביב, מהבית שלהם, למה? למה צריך לראות ילדים קטנים בוכים? למה צריך לראות 'אידישע מאמע' כך בוכות? מה עשינו? עד מתי?

הרב וילהלם הוסיף וקרא: "בואו נתעורר היום בערב ראש חודש, נבקש מהקב”ה 'עד מתי', תביא כבר את הגאולה, לא מגיע לנו הסיפור הזה. למה צריך לראות כזה דבר? 'פארוואס?' אנא מכם, תוסיפו פרק תהילים, תוסיפו מעשה טוב, תוסיפו בצדקה, תתחננו, מספיק כבר עם מלחמות. מספיק עם בעיות. אנו רוצים משיח עכשיו”.

את דבריו הנרגשים חתם: "ובעזרת השם תמוך שמחה ומתוך ביטחון נזכה כל עם ישראל לחגוג את הגאולה השנה תיכף ומיד ממש".

צפו בסרטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר