סגירת הציון בז' אדר

מירון: קיצונים בעימותים עם המאבטחים • צפו

לאור צו הסגירה שניתן לאתר ציון הרשב"י במירון, מאות איש הגיעו בשעה האחרונה וניסו לפרוץ את הגדרות מסביב למתחם ופתחו בעימותים אלימים עם המאבטחים במקום | צפו (חרדי)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: נתן פרייז)

בעקבות צו הסגירה שניתן לציון הרשב"י במירון - לקראת ז' באדר - שיחול החל מהערב (רביעי) מאות קיצוניים הגיעו בשעה האחרונה למקום ופרצו בעימותים עם המאבטחים שהוצבו במקום, נכון לשעה זו, במקום יש שני מפגינים שנעצרו.

מוקדם יותר היום יצאו אוטובוסים ממעוזי הקיצוניים - בירושלים ובית שמש, ככל הנראה על מנת להתעמת עם המאבטחים החוסמים את מתחם ציון הרשב"י.

הקיצוניים הנמצאים במקום, ניסו לפרוץ את הגדרות וכצפוי אף פתחו בעימותים חריפים עם המאבטחים - שמונעים את הכניסה לציון הרשב"י, על מנת לחגוג את הילולת משה רבינו - שתחול החל מהערב - ליל ז' באדר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', על פי החלטת המשטרה, בסמוך לציון תתאפשר תפילה במקומות שהוכשרו לקליטת המתפללים, במשרד לשירותי דת קוראים לציבור להישמע להוראות הבטיחות.

במהלך ההילולה מבנה הקבר יהיה סגור תחת צו סגירה שהוצא למקום על ידי המועצה המקומית בשל לקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על ידי מהנדס וכיבוי אש. במקביל גם רשות החשמל הודיעה על צו הפסקה למתקן החשמלי.

במטרה לקיים את הצו שנועד לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו, כוחות משטרה רבים יפרסו מסביב לציון ולא יאפשרו כניסה אל מבנה הקבר. הכניסה לחוגגים ומבקרים המבקשים להגיע עד פאתי הציון (הכניסה למבנה אסורה) תתאפשר רגלית בלבד דרך שער הכניסה הראשי של הישוב מירון.

משטרת ישראל תקים מחסומים בכניסה לישוב מירון והחל מיום שלישי (אור ל-ו׳ באדר ב׳ - 8.3.22), בשעות הערב כלי רכב פרטיים לא יורשו להיכנס אל הישוב, למעט תושבי המקום אשר ידרשו להציג תעודת זהות ואורחים ששכרו צימר בישוב ובכפוף להופעת שמם כמאושרי כניסה.

המגיעים לישוב בימים אלו יופנו לחניה בחניון הסמוך לישוב מירון. במידה וחניון זה יתמלא, המבקרים יופנו להמתנה בחניון פרוד עד להתפנות מקום בחניון הסמוך לישוב מירון. לרשות הנכים יועמדו רכבי הסעות של עזר מציון מהחניון הסמוך לישוב מירון אל פאתי הציון.

מדוברות המשטרה נמסר: "ציבור המבקרים מתבקש להישמע להוראות השוטרים, להיאזר בסבלנות ולצמצם את זמן השהות בישוב ובחניון הסמוך לו למינימום, על מנת לאפשר לכלל המבקרים לבקר במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר