תיעוד מיוחד

מרן הגר"ח לרב אביטן: "כשלרב יהיה זקן - לילדים תהיה כיפה"

בשנת תשע"ו, בתפקידו כרב מועצה אזורית, נכנס הרב יעקב אביטן למרן שר התורה זצ"ל ושאלתו בפיו: האם מותר ללמד ילדים כשהם ללא כיפה על ראשם? • צפו בתשובה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשנת תשע"ו, בתפקידו כרב המועצה האזורית חוף אשקלון נהג הרב יעקב אביטן, שר הדתות לשעבר, למסור שיעורי תורה גם בקיבוצים של התנועה החילונית 'השומר הצעיר'. לשיעורים אלו נהגו להגיע ילדים הרחוקים מתורה ומצוות וכמובן שהגיעו ללא כיפה לראשם.

הרב אביטן נכנס באותה עת למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי ושאלתו בפיו: האם מותר לי ללמד ילדים את תורת ה׳ כשהם ללא כיפה על ראשם?

מרן הגר"ח הביט על הרב אביטן ואמר: "לרבי אין זקן - לילדים אין כיפה". ואז שב מרן הגר"ח ואמר: "כשלרב יהיה זקן - הילדים ישימו כיפה״.

הרב אביטן שנהג בזמנו ללכת ללא חתימת זקן נפעם מהדברים. בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר הרב אביטן: "במשך שנים נהגתי לשמש כרב ללא זקן כדי להציג דמות פחות 'מאיימת' על הנוער החילוני. דבריו של מרן הגר״ח הפעימו אותי והמחישו כמה גדולה הייתה אהבת תורת ה׳, אהבת ישראל וערכי העם היהודי עבורו. הוא לא האשים את הילדים החילונים אלא ביקש שנראה להם דמות של יהודי חרדי וזה מה שישפיע עליהם".

יצוין כי דבריו של מרן הגר"ח השפיעו על הרב אביטן שמאז החל ללכת בחתימת זקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר