צפו בתיעודים המרתקים

כשמרן אמר לרב הראשי: "שלא יביא בהמות אליו הביתה"

מאז נבחר הגר"ד לאו לכהן כרב הראשי, היה נכנס מפעם לפעם אל מרן שר התורה זצוק"ל - להתייעץ. כך מרן ענה לרב לאו בשלל נושאים; דיינים, כשרות, חילולי שבת ו...פרה אדומה • צפו בתיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב לאו עם מרן זצוק"ל (צילום: ללא קרדיט)

במשך השנים נכנס הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, אל מעונו של רבם של כל בני הגולה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצ"ל, כדי להתייעץ עמו בשאלות הרות-גורל וחיכה למוצא פיו. "כיכר השבת" עם התיעודים המרתקים.

בחלק מהמפגשים של הרב הראשי עם מרן שר התורה בהם משיב מרן על השאלות בנושאים שונים, ומברך את הרב הראשי, כשבתחילת השיחה נשמע מרן מתעניין אצל הרב הראשי בשלום דודו ר' נפתלי לאו, איתו למד בעבר חברותא ומאחל לו אריכות ימים. בפגישה בתקופה מאוחרת יותר מתבשר מרן מהרב הראשי על פטירתו ונשמע אומר "ברוך דיין האמת".

בשאלה שהציג הרב הראשי בפני מרן בנושא צוותי שחיטה, ביקש מרן להבין מה זה צוותים, ולאחר שהאזין ביקש רב להתלבטות אומר בחיוך לרב הראשי "שלא יביא את הבהמות אליו הביתה", וכן מאחל לרב לאו שיזכה להביא את הפרה האדומה, ואף מציע לשמור עליה בעליית הגג שבביתו...

בתיעוד וידיאו נוסף נראה הרב הראשי מתייעץ עם מרן שר התורה כשאליו מתלווים הפוליטיקאים מ'דגל'- גפני, ומ"מ ראש העיר ירושלים לייזר ראוכברגר.

בהזדמנות נוספת, בתקופה בה החלו חילולי שבת רבים במדינה, מבקש הרב הראשי ממרן לשמוע במה יש להתחזק בעקבות חילולי השבת, ומרן משיב לו ״ללמוד מסכת שבת״, כשבעקבות הוראתו של מרן שר התורה לרב הראשי החלו המונים מעם ישראל ללמוד הלכות שבת כחיזוק נגד חילולי השבת.

בפגישה שהתקיימה בתקופת מינוי הדיינים בבתי הדין, מציג הרב הראשי בפני מרן התלבטות האם למנות דיינים מבוגרים שממתינים להתמנות או שמא להעדיף את הדיינים הטובים יותר למרות שהם צעירים, ותשובתו החד משמעית של מרן שר התורה למנות דיינים טובים יותר למרות גילם הצעיר.

צפו בוידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר