חשש מקריסת בניין

תושבים בשיכון חב"ד פונו לבית כנסת סמוך

בניין בן ארבע קומות בשיכון חב"ד בעיר לוד, פונה בשעה האחרונה, לאחר שעלה חשש לקריסת הבניין ● מהנדס קונסטרוקציה וקבלן יבחנו באופן מקצועי האם ניתן לחזק את היסודות (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
דיירים מופנים מהבניין (צילום: עיריית לוד)

מחשש לקריסה: שמונה דיירים בבניין ברחוב צמח צדק 2 בלוד פונו בשעה זו (שלישי) מדירותיהם, לאחר שנקבע כי המבנה מסוכן למגורים, הדיירים פונו באופן זמני לבית כנסת סמוך.

התושבים הבחינו, כי באחד מעמודי היסוד הפינתיים של הבניין, נמצאו סדקים עמוקים ומסוכנים. מהנדס בניין שהעביר את הדו"ח לאגף ההנדסה בעירייה, קבע כי קיימת סכנה חמורה ומיידית לקריסת העמוד ואבדן יציבות כללית לבניין. מהנדסת העיר שהגיעה למקום קבעה כי קיימת סכנה ממשית לשלמות הבניין וכי הבניין בסכנת קריסה ולפיכך הורתה על פינויים של כל הדיירים המאכלסים את 8 הדירות במקום.

מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס שמוביל את מבצע הפינוי, הזעיק למקום את כל גורמי החירום של העירייה וכן את כוחות המשטרה וכיבוי האש. לאחר הערכת מצב ראשונית, הוחלט בשלב זה על פינוי הדיירים.

במקביל הוזמן מהנדס קונסטרוקציה וקבלן רשום של העירייה כדי לבחון באופן מקצועי האם ניתן לחזק את היסודות ועמודי הבניין ולבצע תמיכות באופן מיידי.

גורמי החירום של העירייה בסיוע כוחות המשטרה והכיבוי פעלו במהירות לפינוי הדיירים עד להשלמת הבדיקה על ידי מהנדס מבנים מסוכנים.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו אמר: "אני מודה לכל גורמי העירייה והחירום שנרתמו מיידית כדי למנוע כל סכנה מדיירי הבניין וכן לוועד קהילת חב"ד על ההירתמות המהירה בשעת החירום."

מנכ"ל עיריית לוד, אהרון אטיאס: "אנו פועלים בהתאם להנחיות מהנדסת העיר ובוחנים במקביל ביצוע חיזוקים לבניין. גורמי הרווחה מעניקים כל סיוע אפשרי לדיירים המפונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר