סערת הראיון ב'כיכר השבת'

אלשיך נגד סעדה: "ריגול אחר שוטרים בהפגנות חרדים - מוסריות ברמה הכי נמוכה"

מפכ"ל המשטרה לשעבר מאשר דה פקטו את חשיפת משה סעדה בראיון ב'כיכר השבת', כי מנע מצוות חקירה לרגל אחר שוטרים במהלך הפגנות חרדים, ופותח במתקפה חריפה על סגן ראש מח"ש לשעבר: "צעד הזוי ומופרך, המעשים הללו נלוזים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלשיך וסעדה (צילום: אלעד זהבי ו-Hadas Parush/FLASH90)

רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה לשעבר, שהואשם בידי משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירת שוטרים בעבר, בראיון שהעניק ל'כיכר השבת', כי מנע פעולה של צוות חקירה שהוקם במטרה לחשוף אלימות של שוטרים נגד חרדים - מאשר היום (שלישי) את הטענות ותוקף את סעדה: "פעולה מעוותת מוסרית".

"המהלך הזה של ריגול באופן יזום, בלי שיש שום חשד ובלי שום סיבה, במטרה לחפש ולהכשיל שוטרים כשהם פועלים למען הסדר הציבורי, לעיתים גם במחיר של סיכון חייהם תוך מילוי תפקידם - ראוי לגינוי מקיר אל קיר", מגיב אלשיך.

לדבריו, מהלך ריגול כזה "מעיד כאלף עדים על תמונת מציאות מעוותת, ומוסריות ברמה הנמוכה ביותר".

עוד טען אלשיך: "משדיווחה המשטרה על מה שרואות עיניה, הבין ראש מח"ש דאז אורי כרמל מנהלו של סעדה שמדובר בצעד הזוי ומופרך ועצר את משה סעדה מלעשות את המעשים הנלוזים הללו. העובדה שסעדה עדיין לא מבין מה מעוות מוסרית במעשיו - פשוט מביכה".

אלשיך הוסיף ומסר: "משטרת ישראל, בתקופת הנהגתו של רוני אלשיך, עשתה ופעלה למען האוכלוסייה החרדית בישראל יותר מכל תקופה אחרת. נוספו תחנות משטרה לשירות טוב יותר, הועמקו הקשרים בין המשטרה לקהילות החרדיות ובכלל זה שיתוף פעולה ותיאום בהסכמה עם אדמו"רים ורבנים מובילים, קידום מפגשים משותפים וצמצום משמעותי של מוקדי החיכוך עם המשטרה.

"פתרונות מוסכמים לבעיות רגישות המאפיינות את הקהילה החרדית ועוד. בתקופת אלשיך גוייסו שוטרים, חוקרים ומתנדבים מן המגזר החרדי לרווחת כלל התושבים, תוך התייחסות לרגישות הנדרשת בתחומים השונים".

לדברי אלשיך, "כל מי שמבין את העולם החרדי יודע שהפגנות "הפלג" כלל אינן מייצגות את העולם החרדי ולא את הקהילות החרדיות שומרות החוק שמבקשות לחיות בשלום בהתאם לאורחות חייהם".

כזכור, מוקדם יותר היום חשף משה סעדה, בריאיון באולפן 'כיכר השבת', כי הקים צוות חקירה מיוחד שיתצפת בזמן אמת על הפגנות החרדים בכדי לחשוף אלימות שוטרים אך המפכ"ל דאז רוני אלשיך עצר אותו. הריאיון המלא, ישודר הערב ב'כיכר השבת'.

סעדה נגד אלשיך. קטע מהראיון המלא שישודר הערב ב'כיכר השבת'

כשעו"ד סעדה נשאל על התיקים נגד שוטרים אלימים, הוא השיב: "יצא לי באופן אישי לטפל בתיקים האלו ואני אומר לך שהשקענו המון מאמץ ברמה שהקמתי צח"מ (צוות חקירה מיוחד. י-כ) לסיפור הזה, עשיתי מה שלא עשיתי כמעט בשום אירוע.

"בגלל שראינו שיש אלימות קשה בתקופה של אלשיך כנגד חרדים, אני ביקשתי, לקחתי צוות, צוות ירושלים, ביקשתי מהם להתמקד בתצפית על הפגנה. כי אמרתי שבאים אלי אחרי הפגנה, אז אם יש צילום - זכתי, אבל אם לא, איך אני יכול להוכיח? זה קשה.

"אמרתי, הכי פשוט: יש אירוע, כולם יודעים איפה האירוע, עדשת המצלמה רואה הכל, אני אראה מלמעלה, אם לא יהיה כלום אגיד שלא היה כלום, ואם היה? יש לי הוכחה".

"תדע לך", חושף סעדה: "שאלשיך, כשהתגלה הסיפור הזה, הוא הפעיל את המערכת לחדול אותי מלעשות את זה. לעצור תצפית שלי שיכולה להוציא את הצדק לאור". לדבריו: "זה אינטרס של המשטרה, הרי המשטרה לא רוצה שוטר שמושך פיאות של חרדי, זה אינטרס של המשטרה. ובמקום לאפשר אלנו, הפעילו לחצים עלי וחדלו אותי".

אלשיך, כאמור, הגיב לדברים, לא הכחיש אותם, וטען כי מהלכים אלו "ראויים לגינוי מקיר אל קיר". הריאיון המלא, ישודר הערב ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר