המזוודות, ההתרגשות

אלול כבר כאן: גלריה סוחפת מפתיחת הלימודים בירושלים

תלמידים צעירים עם מזוודות בתחנת אוטובוס, זאטוטים עם המחנך החדש בחדווה אל הכיתה. כך נראה יום פתיחת הלימודים בירושלים • צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג תיעד (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פתיחת הלימודים בירושלים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מערכת החינוך החרדית פתחה הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים ה'תשפ"ג, לאחר שלושה שבועות של בין הזמנים. לפי הנתונים שפורסמו ב'כיכר השבת', מספרם של הילדים החרדים הפותחים היום את השנה עומד על כ-60 אלף. בנוסף מספר דומה של ילדי הגנים.

לצד הוותיקים שרק יעלו כיתה בתלמוד תורה או שיעור בישיבה, אלפי ילדים יצעדו בפעם הראשונה לכיתה א', כשהם נרגשים ועמוסי ציפיות של ההורים. יחד איתם, אלפי בחורים יצעדו לראשונה לשיעור א' בישיבה קטנה או שיעור א' בישיבה גדולה, ויפתחו את 'זמן אלול'.

פתיחת הלימודים בירושלים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
פתיחת הלימודים בירושלים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בניגוד למגזר הכללי או לבתי הספר 'בית יעקב' של הבנות החרדיות, הכפופים ללוח החופשות של משרד החינוך - שם נפתחת שנת הלימודים בתאריך הלועזי - הראשון לספטמבר, בישיבות, בכוללים ובתלמודי התורה, מתחילים באופן קבוע את שנת הלימודים בא' באלול, כאשר השנה זה יוצא חמישה ימים לפני מערכת החינוך הכללית, שתפתח את שנת הלימודים ביום חמישי השבוע.

מערכת "כיכר השבת" שולחת בזאת ברכת הצלחה מרובה לכל הילדים והתלמידים, עמלי התורה בישיבות ובכוללים. "שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי".

צפו בתיעוד מירושלים, הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר