בפעם הרביעית ברציפות

ירושלים תארח את הוועידה השנתית 'נוער בסיכוי'

אחרי שהפכה לשם דבר, חברי ועדת ההיגוי של הוועידה השנתית 'נוער בסיכוי' הציגו את תוכנית הוועידה לראש עיריית ירושלים משה ליאון שיארח את הוועידה גם השנה. כל הפרטים על החידושים שיהיו השנה (חרדים)

בשנים האחרונות עיריית ירושלים משקיעה רבות בנוער בסיכון (צילום: יח"צ)

נציגי ועדת ההיגוי של ועידת 'נוער בסיכוי', קואליציה של הארגונים בתחום נוער בקהילה בחברה החרדית, נפגשו עם ראש העיר ירושלים משה ליאון, והציגו את תוכנית וועדה השנתית 'נוער בסיכוי4' שתערך השנה בסימן ''מחזון למעשה''.

"ירושלים שמחה וגאה לארח את הוועידה השנתית", אמר רה״ע ליאון לחברי הוועדה, וציין כי "בשנים האחרונות עיריית ירושלים משקיעה רבות בנוער בסיכון. אלו נערים בעלי פוטנציאל צמיחה, אסור לנו לפספס אותם. בזכות הכנסים, הוועידות והפעילות שלכם, אנשי המקצוע בעירייה ויכולים להרגיש את השטח ולהבין את המצוקות של הנערים ולטפל בהם יותר טוב".

בפגישה השתתפו חברי ועדת ההיגוי, הרב יחיאל קאסל רב כפר זוהרים, הרב אילן קוסמן מנכ"ל שלבים, מר ברונו משה ביסראור יוזם נוער בסיכוי, לצד סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל, מר יואב זימי זמרן ראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים ומר משה מרגליות ראש הסגל הכללי.

חברי הוועדה הציגו את תוכנית הוועידה השנתית שתערך בה' כסליו תשפ"ג. לאור הביקוש הרב תערך ההועידה השנה בשלל האולמות במרכז הקונגרסים 'בנייני האומה'. כמידי שנה, גם השנה מושב הסיום של הוועידה בראשות נשיא הוועידה, מרן הראשון לציון פוסק הדור הגר"י יוסף שליט"א יוקדש להוקרה לאנשי השטח הפועלים בשעות לא שעות, על מנת לתת לנוער בסיכון – סיכוי. לראשונה יבחרו חברי הוועידה יוזמה נבחרת מהשטח ויעניקו ליוזם פרס כספי, במטרה לעודד ולטפח יזמות מעשית בשדה הנוער במגזר החרדי.

קואליציית הארגונים והעוסקים בתחום התאגדה לפני 4 שנים, אחרי שנים ארוכות שתופעת נוער בסיכון בציבור החרדי הפכה לתופעה כואבת ומשותקת, ללא יד מכוונת מלמעלה. בשנים הראשונות הארגונים עסקו בלהציף את הבעיות והוועידה השנתית 'נוער בסיכוי' הפכה לשם דבר, כשהעוסקים בתחום חלקו ביניהם מניסיונם והעלו יחד פתרונות אפשריים למצוקה הקשה.

הועידה הפכה לבית לכלל הארגונים בתחום, שכן נוער בסיכוי הוא גוף מאחד ובלתי תלוי, הפועל ללא אינטרסים והשפעות חיצוניות, מה שמאפשר לכלל הארגונים והעוסקים בחברה החרדית הקהילתית – שבטית להתאגד יחד. הוועידה הציפה את הנושא על סדר היום הציבורי ויצרה דיאלוג וחשיבה משותפת של העוסקים בתחום, לצד חיבורים בין הארגונים והמוסדות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ ולגופי הממשל, על מנת לבנות מערך מקיף ומקצועי עם כלים להתמודדות עם נוער בסיכון.

לאחר שהוועידות השנתיות של 'נוער בסיכוי' הפכו בשלוש השנים הקודמות לחזקה, בשנה הרביעית חברי ועדת ההיגוי החליטו לשדרג את הכינוס והוא יעמוד כאמור בסימן 'מחזון למעשה'. לא עוד רק דיבורים ורעיונות, אלא מעשים, מימוש החזון הגדול של העוסקים בתחום ומתן ארגז כלים להפיכתו למציאותי ומעשי. הוועידה השנתית תהיה תכליתית, תציג תוכן מקצועי חדשני ורלוונטי שיוכל לשמש את העוסקים בתחום, הן מצד הרשויות והן מצד הארגונים, על מנת ליצור אפקטיביות למשתתפים. בהתאם ישודרג ארגז הכלים המקצועי של המשתתפים והוועידה תשים את הדגש על עידוד וטיפוח היוזמות בתחום, על מנת שהנערים שהגיעו לשוליים בעל כורחם יוכלו לשוב ולעמוד במרכז הבמה.

מלבד ארגז הכלים, כמו בכל שנה הוועידה תהפוך למקום מפגש ישיר בלי מתווכים של העוסקים בתחום, ממדריכי נוער בשטח ועד לראשי אגפים ומחלקות ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה. מתוך הכרה והבנה בחשיבות המפגש הבלתי אמצעי בין השטח לבין מקבלי ההחלטות. חלל ייחודי וייעודי במרכז הקונגרסים יוקדש לnetworking, על מנת שהרעיונות והמציאות אותם מביאים אנשי השטח יהפכו לתוכניות מעשיות ומגובות.

את הוועידה יוביל כמידי שנה ראש העיר המארח, משה ליאון. אשר נושא הנוער קרוב מאוד לליבו והוא שהוביל את היוזמה האדירה לטובת הנוער בסיכון בשנים האחרונות. לצידו ישתתף, סגנו ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, שעוסק רבות בתחום הנוער במצוקה ומקדם את נושא מניעת נשירה וסיוע לנוער המתמודד.

לאתר הועידה >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר