בביקור במעונו

הראשל"צ לגר"א מויאל: "זכית להאיר את שמי אפריקה"

הגאון רבי אברהם מויאל, העומד בראשות בית דין מיוחד שמאגד קהילות יהודיות ב-22 מדינות במרכז אפריקה, ביקר השבוע במעונו של הראשון לציון הגר"י יוסף • תיעוד (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגר"א מויאל במעונו של הראש"ל, השבוע (צילום: ללא קרדיט)

הגאון רבי אברהם מויאל, ראב"ד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה ומחשובי רבני הקהילות הספרדיות בברוקלין, ביקר השבוע במעונו של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף ששיבח אותו: "זכית להפוך לאבוקת אור גדול בשמי יהדות אפריקה".

במהלך הפגישה העלה הגר"א מויאל שורה של סוגיות הלכתיות שמעסיקות את הקהילות היהודיות במרכז אפריקה בהמשך לשאלות שהופנו במרוצת השנה האחרונה והראשל"צ הכריע במקום והעלה על נס את עבודת בית הדין החדש באפריקה ביחד עם הרב הראשי של איגוד הקהילות הגאון רבי שלמה בן טולילה.

יצוין כי איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה בראשותו של הרב הראשי ושליח חב"ד, הגאון רבי שלמה בן טולילה, מאגד בשנים האחרונות את החיים היהודים ב-22 מדינות במרכז אפריקה, בהן מתגוררות אלפי משפחות יהודיות, מקונגו ואתיופיה ועד אנגולה ומוזמביק.

רק לאחרונה הוקם בית דין מיוחד שבראשו עומד הגר"א מויאל מניו יורק, והוא דן ומטפל בשורת נושאים הלכתיים שמעסיקים את הקהילות בארצות השונות. בית הדין זכה להכרה מיוחדת מטעם הרבנות הראשית.

בסיום המפגש הגיש הגר"א מויאל את ספרו החדש באנגלית על קהלת שזוכה לתהודה בקהילות הספרדיות בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר