לאחר 15 שנים

זעם בטלז-סטון: 40 ילדים נותרו בלי הסעה; "מה כבר ביקשנו?"

לאחר שנים רבות בהן התבצעו הסעות לתלמידים הלומדים מחוץ ליישוב - המועצה המקומית בטלז סטון, הודיעה כי תפסיק לתקצב את קו ההסעות ו-40 ילדים וילדות נותרו ללא מענה (חדשות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הכניסה לטלז סטון (צילום: פלאש 90)

כארבעים תלמידים, בנים ובנות, נשארו היום (רביעי) בבית לאחר שהמועצה המקומית הודיעה להורי התלמידים, כי תפסיק בקרוב לתקצב חלק מהסעות לתלמידים הלומדים מחוץ לעיר.

מדובר בתלמידים שלא התקבלו למוסדות הלימוד בישוב ובאחריות המועצה לדאוג לשיבוצם במוסד לימודים.

עד היום, מזה כחמש עשרה שנה, דאגה המועצה לתקצב את ההסעות לתלמידים הלומדים מחוץ לעיר. כמה ימים לפני ראש השנה טלפן עוזרו של ראש המועצה לאחד ההורים והודיע לו, כך לדבריו, כי לאחר ראש השנה העירייה מפסיקה לתקצב את ההסעות.

ההסעות עליהם דיבר העוזר הינם ההסעות שהיו יוצאות בכל יום בשעה שבע בבוקר וחוזרות בשעה 17:30 בערב. ההסעות הרגילות שיוצאות מדי בוקר בשעה רבע לשמונה וחוזרות בארבע, יתוקצבו כרגיל, כך לדברי דוברות המועצה.

במכתב שנשלח להורים נכתב כי ההסעות (זו של שבע בבוקר) יסובסדו לפנים משורת הדין למשך 55 יום. ההורים שאינם מוכנים להסדר החדש, בשל בעובדה כי עוד מעט תפוג תוקפה של ההחלטה, החליטו יחד עם וועד ההורים לבטל את החוזה עם חברת סופרבוס איתה קבעו את הסדרי הנסיעות – לכלל ההסעות.

ההורים טוענים כי המינימום ההכרחי הוא לדאוג לילדיהם להסעות. ישראל, מוותיקי הישוב וממקימיו מסביר בשיחה ל'כיכר השבת' את המתרחש: "זה שלא קיבלו את הילדים שלנו למוסדות בגלל שאנחנו קצת שונים מאופי המקום, זה כבר לא בסדר. אז מה אנחנו מבקשים? שייתנו הסעה לתלמידים שצריכים לנסוע רחוק?! זה המינימום האפשרי שעל המועצה לדאוג לנו".

"החלטנו לבטל את ההסעות כי מועד סיום החמישים וחמש יום עומד בקרוב לפוג ואיננו מתכוונים בכל פעם לצאת להפגין. אנו מצפים מהמועצה לדאוג למינימום של שירות ולתקצב לנו הסעות מחוץ לעיר".

תגובת מועצת טלז סטון לכיכר השבת: "העובדות המצוינות בכתבה אינן נכונות. המועצה ממשיכה לממן הסעות לילדים גם בימים אלו ממש, זאת לפנים משורת הדין למרות שהיא אינה מחויבת לעשות זאת.

"על פי החוק משרד החינוך משלם על תחב"צ עבור אותם ילדים, ובית הספר מעביר לילדים חופשי חודשי בתמורה. כך הדברים מתנהלים בכל הרשויות בארץ.

"במשך השנים נהגה המועצה לפנים משורת הדין עם אותם ילדים ודאגה להם להסעות מדלת לדלת, על חשבונה של המועצה. הסכום הכולל הגיע למעל 300 אלש"ח, סכום עתק עבור מועצה קטנה יחסית. ולהזכיר: מדובר בכשלושים וחמישה תלמידים בסה"כ.

"הורי תלמידי כיתות ז-ח שמתחילים ומסיימים בשעות שונות ביקשו מונית ספישל עבור ילדיהם שתתאים במיוחד ללו"ז שלהם וזאת בנוסף להסעה שכבר ממומנת במלואה ע"י המועצה. המועצה החליטה שהדבר עובר את גבול ההיגיון, והוא עשוי לפגוע ביכולתה של המועצה לממן צרכים חיוניים אחרים של כלל תושבי היישוב.

"בעקבות סירובה של המועצה לממן הסעות לאותם תלמידים - ביטלו חברי וועד ההורים את ההסעות של כלל התלמידים הבוקר, מתוך גישה מוזרה של אם לי לא יהיה - גם לך לא.

"המועצה מצידה תמשיך לממן את ההסעות לילדים הלומדים מחוץ לעיר לפנים משורת הדין, אך בלי ההוצאה הכבדה הנוספת של הסעות מפוצלות לשעות אחרות.

"אנו מאחלים המשך שנת לימודים פוריה ומוצלחת לכלל תלמידי היישוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר