הפיגוע הנורא בירושלים

"על הרצפה ראיתי בחור חרדי שותת דם, סכין הייתה נעוצה בגב שלו, רעדתי וטיפלתי בו"

תושב ירושלים שהיה נוכח בזירת הפיגוע, הבחין במחבל והיה זה שהעניק טיפול רפואי ראשוני לצעיר החרדי שנפצע באורח קשה - משחזר את רגעי הדרמה בשיחה עם 'כיכר השבת' • "המחבל היה אחוז טרוף וצרח 'אללה אכבר' בעודו ממשיך לכיוון הגינה" • "הפצוע שאל אותי אם ייצא מזה, ניסיתי להרגיע אותו" (חרדים בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פינוי הפצוע מירושלים היום. בעיגול: לוי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 ואליסף כהן)

שמעון לוי, אב משפחה חרדי משכונת רמת אשכול בירושלים, שהגיע מהראשונים לזירת הפיגוע שהתרחש היום (שבת) במקום והעניק טיפול ראשוני לצעיר החרדי שנפצע קשה, משחזר בשיחה עם 'כיכר השבת' את רגעי הדרמה.

"יצאנו אני ואשתי, יחד עם התינוקת, לאחר סעודת השבת", מספר לוי. "טיילנו ליד הבית, בשביל סמוך לגינה, כשלפתע מול ענינו רץ המחבל. בנס עצום הוא לא קלט אותנו ודילג עלינו. הוא היה אחוז טרוף וצרח 'אללה אכבר' בעודו ממשיך לכיוון הגינה.

"בשעת מעשה עוד לא הבנתי שמדובר בפיגוע. רק אחרי שראיתי על הרצפה בחור חרדי כשהוא ספוג בדם וצועק הצילו והבנתי מה קרה".

לוי מתאר מה קרה באותם רגעים. "אמרתי לאשתי שתרוץ הביתה ובינתיים רצתי לבחור. ניגשתי אליו וחיפשתי מאיפה יוצא ממנו הדם. הורדתי את ה'בעקיטשע' (החליפה של שבת. ח"ג) והנחתי אותה עליו, מסביב לסכין שהיה תקוע בגב. הוא היה חצי בהכרה מעורפל, אפילו הצליח לספר לי שהוא לא מרגיש את הגוף התחתון, ושאל אותי האם הוא ייצא מזה בחיים, ניסיתי להרגיע אותו וזעקתי לעזרה.

"במקרה עבר שם רכב של משמר הגבול, 5 שוטרים, ירדו מהרכב, לא היה להם איך לעזור מבחינת עזרה ראשונה. ביקשתי מהם משהוא לחתוך את הבגדים של הבחור, ביצעתי הפשטה חלקית.

זירת הפיגוע. משמאל: הסכין (צילום: דוברות המשטרה)

באותם רגעים מה שעובר לי בראש זה שהמחבל עדיין חופשי, דאגתי לילדים שהיו בגינה, התחלתי למלמל פרקיי תהילים בדמעות, ואז נזכרתי בשיר שלי "אין דבר רע יורד מן השמיים" שהערב אני אמור לשיר אותו בקבר דוד המלך, ובעזרת השם גם אספר את הסיפור והנס. זה הכניס בי כוחות למרות שממש רעדתי. לא הרפיתי מהסכין כי זה מה שלמדתי בקורס עזרה ראשונה, עד להגעת כוחות ההצלה שפינו אותו".

בפיגוע הטרור, שהתרחש היום, כפי שדווח ב'כיכר השבת', נפצע בחור חרדי כבן 20 במצב קשה ופונה לבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי מצבו קשה אך יציב, וכי לאחר טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה הועבר הפצוע לחדר ניתוח.

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו סריקות אחר חשוד במעשה.

במהלך הסריקות, סמוך לשעה 17:00, שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים, זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח (סמוך לציר חיים בר לב). כשהבחין המחבל בשוטר ניסה להימלט רגלית, אך השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסויים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו, ביצע ירי מדויק לעברו וניטרל את המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר