"הדתיים יהיו מאוחדים"

ביטול סעיף הנכד בחוק השבות: ביהדות התורה חוזרים בהם? "לא נהיה הגוי שלכם"

לאחר הפרסומים, כי במפלגת יהדות התורה החליטו לוותר על ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, בישיבת הסיעה הוחלט, כי הם יסכימו רק לפתרון שיהיה מקובל על כל המפלגות הדתיות | במפלגת הליכוד מציעים פשרה: להקים ועדה מיוחדת שתבחן את הנושא (חדשות, פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי יהדות התורה בכנסת (צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90)

האם יהדות התורה באמת התקפלה והיא הסירה את הדרישה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות? על פי הדיווח היום (שלישי) ב'ישראל היום', חברי המפלגה חזרו בהם.

כזכור אתמול דווח, כי ביהדות התורה החליטו להתקפל ולוותר על סעיף הנכד, וזאת בשל התעקשות הליכוד שלא להתפשר גם בנושא הגיוס וגם בנושא סעיף הנכד.

סעיף הנכד בחוק השבות הוא בעצם פרצה המאפשרת לגויים על פי ההלכה להתאזרח בישראל אם מוצאם הינו יהודי. כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', גם יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תמך בביטול סעיף הנכד בחוק השבות.

בשבוע שעבר הועלתה הצעה מצד המפלגות החרדיות שלא לבטל לגמרי את סעיף הנכד אלא לשונותו ולקבוע כי גוי אשר סבו יהודי אמנם לא יוכל להתאזרח אוטומטית בישראל אבל יוכל לקבלת מעמד תושב בארץ.

בליכוד נטו בהתחלה להסכים עם הפשרה אולם לאור התעקשות המפלגות החרדיות על חוק גיוס מתוקן לחלוטין כדרישתם, הודיעו בליכוד לחרדים כי ייאלצו לוותר על סעיף הנכד.

בליכוד הודיעו למפלגות החרדיות, כי לכל היותר הם יתמכו בהקמת ועדה שתדון בסעיף הנכד ובמשמעויותיו וכי יתמכו במסקנותיה, אך לא יסכימו להכנסת סעיף קואליציוני כלשהו המשנה את סעיף הנכד כבר מעתה.

אך על פי הדיווח היום של העיתונאי אמיר אטינגר, בישיבת הסיעה של יהדות התורה, הוחלט לתת גיבוי לדרישה של יו"ר הציונות הדתית - לגבי ביטול סעיף הנכד.

בסיעה הבהירו: "לא נהיה הגוי שבגללו מוותרים על ביטול הסעיף. מה שכן, נסכים לפתרון שמקובל על כל המפלגות הדתיות".

בליכוד לא מעוניינים לכלול את ביטול סעיף הנכד בהסכמים הקואליציוניים, אך התפשרו לדרישה הנחרצת של סמוטריץ' ואמרו כי הם מוכנים להקים ועדה שתבחן את הנושא לאחר הקמת הממשלה, ביהדות התורה נרשם כעס על הליכוד, בטענה, שאם סמוטריץ' מוכן להתפשר - אזי, שהם יתפשרו גם.

על פי הדיווח, במהלך המשא ומתן בין הצדדים עלתה הצעה שאלו שיעלו לארץ מכוח סעיף הנכד - יקבלו רק תושבות ולא אזרחות מלאה, אך בליכוד כאמור לא מוכנים להתפשר ולא מעוניינים לקבל גם את התיקון הזה.

בסביבתו של סמוטריץ' הגיבו לפרסום ואמרו: "הסיעות מתואמות בחשיבותו של תיקון סעיף הנכד".

כזכור, בתחילה, נציגי אגודת ישראל סירבו מכל וכל להסכם, שכן טענתם הייתה, מדוע בן גביר ואריה דרעי, מקבלים חוק כפי בקשתם קודם להקמת הממשלה, ואנחנו לא נקבל חוק גיוס כפי שאנחנו דורשים? אם הם לא מאמינים לנתניהו שהוא יעביר את החוקים לאחר הקמת הממשלה, גם אנחנו לא מאמינים לו ודורשים להתחיל בחקיקת החוק עוד קודם להקמת הממשלה.

מהדרישה הזו, נציגי הליכוד הצליחו להוריד את אגודת ישראל, בגלל שלל סיבות שעיקרן היא טכנית, בשל המורכבות של העברת החוק קודם להקמת הממשלה.

הדרישה השנייה של אגודת ישראל הייתה, שייכתב בהסכם הקואליציוני, כל סעיפי החוק - כלומר שלא יהיה בחוק החדש, יעדים, סנקציות פליליות וכן יוכר באופן רשמי וחוק ערך לימוד התורה.

שתי הסיעות האחרות - ש"ס ודגל התורה, הבהירו לנציגי הליכוד, כי אין להם טעם לכתוב את זה בהסכם הקואליציוני, מכיוון שברגע שההסכמים יונחו על שולחן הכנסת, הם יעוררו סתם רעש ציבורי מיותר, שאין בו טעם קודם להקמת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר