הורדת מס השתייה המתוקה

אחרי הסערה: הגרב"צ מוצפי ב"התנצלות והבהרה"

הפוסק הספרדי, הגאון רבי בן ציון מוצפי התנצל היום על דבריו שלשום נגד הורדת מס השתייה המתוקה אחרי שתקף את שר האוצר סמוטריץ' (חרדים)

(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי שתקף שלשום בחריפות את שר האוצר סמוטריץ' ואת הכוונה לבטל את המס על שתייה מתוקה, פרסם היום (רביעי) "התנצלות והבהרה".

הרב כתב: "לגבי הדברים שנאמרו על ידי בליל עשרה בטבת בשיעור. בהם העברתי ביקורת על הורדת המס על משקאות ממותקים. לצערי היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים שנאמרו מתוך ״עידנא דריתחא״ שלא היו צריכים להיאמר. הנני מתנצל בכל לב על שנאמרו, ומבקש סליחה ממי שנפגע מהם".

כזכור, ביום שני האחרון אמר הגרב"צ מוצפי כי "איזה מטופשים אלה, מורידים", אמר הגרב"צ, "החמור הזה, הולך מוריד את המס על המשקאות ממותקים, טמבל. אנחנו פה המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים. ממה זה בא? ממחלת הסוכרת.

"אתה יודע כמה יש? עברו את המיליון של חולי סוכרת, למעלה מ-10 אחוז מהאוכלוסיה חולי סוכרת. אלה הם הידועים ויש גם כאלה שזו מחלה שקטה שלא גילו אותה. ממה מחלת הסוכרת הזו, בר מינן? אוכלים סוכר, שותים סוכר, שותים מתוק, אוכלים מתוק, כל דבר מתוק, מתוק, מתוק. זה גם משמין וגם מביא מחלות נוראות, וסכרת זו מגיפה נוראה".

הרב המשיך ותקף: "הטיפש הזה, מה הקשר, טוב, חד פעמי אני מבין אותך, אז תוריד... אבל דבר ראשון משקאות ממותקות על הבוקר? מה קרה?", וקרא לציבור להישמר מאוד, "לכן צריך זהירות, אדם ישמור בבית, כמה שפחות, לשמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר