הקרבות הפנימיים

יו"ר סיעת יהדות התורה: גפני הכריע בין אשר לפינדרוס

המאבק על ראשות סיעת יהדות התורה בכנסת הוכרע: יו"ר 'דגל התורה' הודיע היום ביובש כי החליט לבצע רוטציה בתפקיד בין הח"כים יצחק פינדרוס ואליהו ברוכי (פוליטי, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אשר לצד גפני | ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

המאבק על ראשות הסיעה: במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה - דגל התורה ואגודת ישראל, 'דגל' קיבלה את תפקיד יושב ראש סיעת יהדות התורה - ובתוך הסיעה נערך קרב אימתני, מי הח"כ שיקבל את התפקיד.

לפני שאתם מזלזלים בתפקיד - תדעו, כי לא מדובר בתפקיד זניח וזה תפקיד הכולל פגישות מדי תקופה של כלל ראשי הסיעות, פגישות עם ראש הממשלה, קביעת סדר יום ועוד.

מי שהיה אמור לכתחילה "לזכות" בתפקיד, הוא חבר הכנסת החדש-ישן, אליהו ברוכי, שגפני רצה אותו בתפקיד, כדי שיכנס יותר לעומק בעבודת הכנסת.

אך מכיוון שעד היום (שני) טרם היה ברור מתי ברוכי ייכנס לכנסת, החל קרב בין יעקב אשר ליצחק פינדרוס מי יקבל את התפקיד.

יעקב אשר טען, כי אין שום סיבה שהתפקיד לא יגיע אליו, מכיוון שהוא הח"כ הבכיר והוותיק יותר שאין לו תפקיד בכיר כמו גפני ומקלב, מנגד, פינדרוס הפעיל לחצים על היו"ר גפני ודרש את התפקיד לעצמו.

במסגרת הוויכוח בין אשר לפינדרוס, פינדרוס דרש שבמידה ואשר ימונה יחד איתו לתפקיד - אז שיעשו רוטציה גם על ראשות ועדת הפנים. אשר לא שלל זאת והציע לעשות גם רוטציה בוועדת הכספים.

בישיבת הסיעה שנערכה היום (שני) בכנסת, הודיע יו"ר דגל התורה גפני, כי החליט להעניק את התפקיד ברוטציה. הראשון שיכהן בתפקיד הוא פינדרוס ולאחריו ח"כ אליהו ברוכי, ובכך הלכה למעשה נכנע גפני ללחצים של פינדרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר