מאבק בבית שמש

ממחר: 40 בנות עם צרכים מיוחדים בלי מסגרת; "שק חבטות"

בית משפט הורה לסגור את מבנה הגן בבית שמש והחל ממחר אין פתרון הולם עבור ארבעים בנות בעלות צרכים מיוחדים • העמותה: רוצים ארכה עד סוף שנה • העיירה: ניסינו לעזור ככל יכולתנו אך דחו אותנו על הסף (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

מספר בנות, בגיל 3-6, עם צרכים מיוחדים, הלומדות במוסד של עמותת "סולם", נמצאות בימים אלו בחזית המאבק בין עיריית בית שמש להנהלת המוסד.

הסיפור התגלגל לפתחו של בית המשפט כבר לפני שבועות אחדים, כאשר העמותה נדרשה לסגור את הבית בו למדו הילדות ולמצוא מיקום חדש עבורן.

לטענת המסד, הורו לפנות אותן מהבית בו פעל הגן כי הוא אינו פועל בסופי שבוע, וכי הן יוצאות בכל יום בשעה 16:00 בצהריים.

הנהלת העמותה ניסתה למצוא מיקום חלופי אך ללא הצלחה, וכך נוצר מצב שעליהן לפנות את המבנה ללא מיקום חילופי לילדות.

בעירייה ניסו לדאוג לחלופות עבור הילדות, אלא שמנהלי המוסד דחו אותן שוב ושוב. כמוצא אחרון אמרו בעירייה לעמותה כי הם ידאגו לילדות ויפזרו אותן במוסדות חינוך אחרים בעיר.

הפתרון הזה איננו מקובל על הנהלת המוסד, שטוענת כי מדובר בפתרון מגוחך. לטענתם: "ילדים הם לא שק חבטות - לא שייך 'לחלק' ילדי חינוך מיוחד למוסדות אחרים באמצע שנה, אין מוסדות ואנשי טיפול מתאימים והנזק הטיפולי והרגשי לילדות עצום, וכן אנחנו ההורים בחרנו ורוצים את השירות המקצועי של סולם שנותן את הטיפול הכי מקצועי".

בשיחה ל'כיכר השבת' מוסיפה מנהלת העמותה: "אנחנו מבקשים מראש העיר לאפשר להישאר במבנה עד לסוף השנה". יצויין כי לשנה הבאה כבר דאגו בעירית בית שמש למבנה ראוי ומכובד עבור המוסד.

תגובת עיריית בית שמש לכיכר השבת: "ראש העיר רואה חשיבות והעירייה בונה מבנה למוסד סולם שאמור להימסר בספטמבר. על פי החלטת בית המשפט, סולם היו צריכים לפנות את הדירה ברחוב סיני. הם קיבלו ארכה ולצערנו לא מצאו מקום חלופי. התקיימו פגישות בעניין בלשכת ראש העיר ולמרות זאת לא מצאה העמותה פתרון.

"החלופות שהעמותה העלתה לא היו ישיימות. העירייה הציע פתרון זמני של מתן מענה לילדים במוסדות שונים. העמותה אמרה שהדבר לא אפשרי. ראש העיר הנחתה את מנהל חינוך שלא יוותר ילד ללא מסגרת ומענה טיפולי מיטבי".

מי אשם בסיפור? תלוי את מי שואלים. אך מציאת האשמים לא תשנה את העובדה הבאה: מחר, ארבעים בנות ללא מסגרת הולמת. נמשיך לעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר