המשבר, ופתרון 'כיכר'

"הילדים משתגעים, כל יום גננת אחרת"; המחדל בגן הילדים החרדי

מזה מספר חודשים שבגן ילדים חרדי, אין מנהלת. והדבר היחיד הקבוע הוא שגננות מתחלפות מדי יום • רק אחרי לחץ תקשורתי, המועצה מצאה פתרון פשוט למשבר | כל הפרטים (חדשות חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
גן ילדים. ארכיון (צילום: Yonatan SIndel/Flash90)

תחקיר 'כיכר השבת': גן ילדים בגבעת זאב נמצא מזה מספר חודשים ללא מנהלת אחראית בשטח, כאשר המשמעות היא שאין יום כמעט בו יש אותה גננת. לאחר פניית 'כיכר השבת', הסיפור נפתר.

מדובר בגן מיתר ממ"ח בעיר, שהגננות שם מתחלפות אחת אחרי השנייה, מבלי שיהיה לילדים דמות סמכותית להישען עליה.

אמא לילד בגן סיפרה בשיחה ל'כיכר השבת': "כבר למעלה מחודשיים שאנחנו בסאגה של החלפת הצוות החינוכי לאחר שפעלנו והתלוננו על גן שלא מתפקד וילדים שיצאו מאיזון כתוצאה מכך. אין יום של רצף שיש בו צוות קבוע שמקבל את הילדים בגן".

האמא המשיכה לתאר את המחדל: "אני לא מדברת על למידה שלא קורית ותכנים שלא עוברים, אלא על גן שמתחילת שנה משמש כבייביסיטר גרוע ביותר בלי שיש לילדים דמות סמכותית, כך יוצא שהם מאבדים גבולות התנהגותיות ומפתחים חרדות וחששות".

"הילד שלי לא רוצה ללכת לגן. אנחנו מדברים על ילד שהיה שמח וקופץ כל בוקר משמחה לפגוש את החברים שלו. כיום הוא שואל שאלות ולא מבין למה גננות באות ולא חוזרות ולאן החברים נעלמים כי כמה כבר עזבו בעקבות המחדל. לא יתכן שחצי שנה מתחילת שנת הלימודים אין גן מתפקד לילדים שלנו", חותמת האמא בכאב.

'כיכר השבת' פנה אל המפקחת האחראית - שהפנתה אותנו לדוברות, לא לפני שאמרה ש"הנושא בטיפול בהצלחה", אלא שבעיון במסמכים, אנו רואים כי כבר בדצמבר 2022 הבטיחה אותה מפקחת לטפל בנושא – מאז ועד להכנת הכתבה, אמש – לא נעשה משהו משמעותי ביותר על מנת לתקן את המצב של הגן.

שימו לב לתאריך. מכתב המפקחת לאימהות הגן

לאחר שההורים פנו למועצה והקימו שם קול זעקה ולאחר ש'כיכר השבת' פנה לברר את העניין עם הגורמים הרלוונטיים, הוציאה המועצה אמש (שני) מכתב בו הוחלט על איחוד גנים - עם גן קיים שמתפקד מימים ימימה.

"עצוב שהיינו צריכים לעבור את זה ועצוב יותר שרק עם עזרה תקשורתית והקמת קול זעקה הצלחנו לפעול לטובת ילדינו", אומרת ל'כיכר השבת', אחת האימהות בכאב.

ממשרד החינוך נמסר לכיכר השבת אתמול: "המשרד עושה כל שביכולתו כדי לגייס בהקדם גננת קבועה שתוכל לנהל את הגן בצורה מיטבית למען הצלחת התלמידים וליצירת אקלים מיטבי בגן. עד לגיוס הגננת, הגן מאויש בגננות מחליפות. כמו כן, הגן מלווה על ידי המפקחת וצוות הדרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר