פרסום ראשון

החרדים צפויים להתנגד לחוק עונש מוות למחבלים: "מסוכן"

בסיעות החרדיות צפויים להתנגד לחוק עונש מוות למחבלים שמקדם השר איתמר בן גביר • ייתמכו בקריאה טרומית בלבד ולאחר מכן יביאו את הנושא להכרעת המועצות • כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', צפויות להצביע בקריאה טרומית בעד חוק עונש מוות למחבלים אך לא מדובר בתמיכה בחוק.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים ראשי הסיעות החרדיות הביעו התנגדות לחוק וטענו כי יש להקשיב לראשי מערכת הביטחון המזהירים מפני החוק.

לדברי בכירים בשתי הסיעות החרדיות, לאחר שהחוק יעבור בקריאה טרומית הוא יובא לדיון בקבינט ובמקביל חברי הכנסת יעלו לשמוע את עמדתם של מועצות חכמי וגדולי התורה.

לדברי שר בש"ס בשיחה עם 'כיכר השבת': "בכירים במערכת הביטחון מזהירים שהחוק מזיק יותר מאשר מועיל שכן גם אם נניח שבית המשפט ישתמש בחוק ויגזור עונש מוות למחבל, הרי שעד שהמשפט יסתיים המחבל יהפוך לגיבור בעולם הערבי ורק יוביל לפיגועים נוספים, החוק הזה מסכן חיים, וזו העמדה שנגיש למועצת החכמים".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי אחד מחברי מועצת חכמי התורה התבטא אמש נגד הצעת החוק: "מדובר בחוק מסוכן, צריך להצביע נגד".

כמו בש"ס, גם ב'יהדות התורה' חוששים מהצעת החוק. לדברי ח"כ ב'אגודת ישראל': "מלבד הנושא הביטחוני יש פה גם נושא הלכתי, מחר בג"צ יכול להכריע בדרך כזו או אחרת שהחוק יחול גם על יהודים, לצערנו למרות שזה נדיר אבל לעיתים רחוקות יש גם יהודים שרוצחים ערבים, מי אנחנו שנחוקק חוק שיוביל לגזר דין מוות? יש פה סנהדרין?".

יצוין כי הצעת החוק צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית כבר מחר וכאמור החרדים צפויים להצביע בעד רק בשלב המוקדם הזה כחלק מהצהרה של תמיכה במאבק בטרור.

כזכור, בתחילת השבוע אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה חוק עונש מוות למחבלים. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. הועדה החליטה שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ההצבעה: "נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר