"כיתות הלימוד ריקות"

חשש בביתר עילית: המחבל עדיין לא נתפס; הרחובות ריקים מהרגיל

פיקוד העורף הודיע הבוקר על חזרה לשגרה אבל המחבל שהניח את המטען באוטובוס עדיין לא נתפס והתושבים ממעטים לצאת מבתיהם | למרות שמוסדות החינוך נפתחו כרגיל, הורים רבים העדיפו להשאיר את ילדיהם בבית, בשל המתח הרב השורר בעיר, שלא רגילה לאירועי טרור (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הדרמה הלילית בעיר ביתר עילית, הסתיימה הבוקר (שישי) בהודעה לאקונית של פיקוד העורף כי "בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת מחבלים ביישוב ביתר עילית – הטיפול באירוע הסתיים. ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה".

אך סיור ברחובות העיר, מראה כי אלו ריקים מהרגיל. אנשים צועדים במהירות לבתי הכנסת וחזרה לבתיהם, ויוצאים בחשש לקניות לכבוד שבת.

תושבים רבים חוששים בשל העובדה כי למרות הסריקות הנרחבות במהלך הלילה, המחבל לא אותר והמרדף אחריו נמשך. מחוסר מידע, החשש גורם לרבים להישאר בבתים עם הילדים.

מוסדות החינוך נפתחו הבוקר כרגיל, אך לפחות בשעות הראשונות, כיתות הלימוד נשארו ריקות ברובן, אם בשל החשש של ההורים ואם בשל עייפות הילדים, שהתעוררו מהאעזקות הרבות שהתריעו מפני "חדירת מחבלים".

אחרי שעות ארוכות של הסתגרות בבתים וחשש הולך וגובר, תושבים רבים בעיר זועמים כי לא קיבלו כל מידע, למעט הודעה בסיסית כי ניתן לצאת מהבתים.

מנגד, הורים רבים אחרים כן הוציאו את הילדים למוסדות החינוך וחזרו לשגרה. "לא ניתן לטרור לשבש לנו את החיים", אומר אחד מהם ל'כיכר השבת'.

"עשיתי השתדלות, והכנסתי את הילד עד לכיתה. ווידאתי שהשומר כבר עומד בפתח, ולפני שיצאנו מהבית כל הילדים נתנו צדקה ואמרו פרק תהילים. מעבר לזה, החיים צריכים להמשיך כרגיל".

כזכור, הלילה איתרו מטען שלא התפוצץ ב"ה בתוך אוטובוס בעיר החרדית. בשל החשש כי המחבל, שנסע בתחבורה הציבורית, מסתובב בעיר, נדרשו עשרות אלפי התושבים להסתגר בבתיהם וכוחות גדולים של צה"ל והמשטרה ביצעו סריקות במהלך הלילה, והבוקר הודיעו על חזרה לשגרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר