"בשעת פטירתו של האדם"

הילדים סיימו ש"ס משניות לזכר האחים פאלי הי"ד - בשיר מיוחד | תיעוד מרגש

בשכונת רמות בירושלים נערך מעמד מרגש של סיום ש"ס משניות לעילוי נשמת האחים אשר מנחם ויעקב ישראל פאלי הי"ד שנרצחו לפני כחודש בפיגוע הדריסה | האח צביקי פלאי ערך את הסיום לזכר אחיו הקטנים | לכבוד האירוע הולחן שיר חדש ומרגש שהושר על-ידי כל הילדים במעמד • צפו בתיעוד המיוחד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
צביקי פלאי עורך את הסיום (צילום: ללא קרדיט)

בהיכל התרבות בשכונת רמות בירושלים נערך הערב (שלישי) מעמד מרגש של סיום ש"ס משניות לעילוי נשמת האחים אשר מנחם ויעקב ישראל פאלי הי"ד, שנרצחו לפני כחודש בפיגוע הדריסה הנורא, בערב שבת קודש, בצומת רמות.

במהלך המעמד, ערך האח צביקי פאלי את הסיום לעילוי נשמת אחיו הקטנים הי"ד.

לכבוד הסיום, הולחן שיר חדש ומרגש למילים: "בשעת פטירתו של האדם, אין מלווים לו - לא כסף ולא זהב, ולא אבנים טובות ומרגליות - אלא מעשים טובים בלבד".

השיר החדש הושר באירוע על ידי כל ילדי הת"ת, בניצוחו של הקלידן והזמר יהודה גלברמן.

השירה המרגשת של השיר החדש במעמד

כזכור, הרב אברהם פאלי, אביהם של האחים אשר מנחם ויעקב ישראל הי"ד עלה אמש לראשונה לקבריהם של ילדיו. אחרי הפיגוע הקשה, הרב פאלי נפצע באורח אנוש וכלל לא ידע על האסון הנורא. רק לאחר שחל שיפור במצבו, והתעורר מההרדמה - נתבשרה לו הבשורה המרה.

על קברי ילדיו, הוא ספד בבכי: "אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שנתן לנו אתכם. רוצה להגיד לכם תודה, כל פעם שהייתי לומד איתכם הייתי יוצא אחרי זה מחוזק".

האב המשיך ואמר: "איזו שמחה הייתה לכם בלימוד, איזו מתיקות, איזו שמחת חיים. שמחה ותורה אמיתית, עם לב טוב וקדוש, תתחננו על אמא שלכם הצדקנית, שכל כך רצתה לשמור עליכם. הקדוש ברוך הוא נותן לה את הכוח לנהל את הבית בשמחה.

"בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל עם ישראל לתפילות הגדולות שלהם. כל התפילות שהזרימו לי כוח ובריאות וראינו ניסים גלויים. הקדוש ברוך הוא יעזור שנוכל להמשיך הלאה לגדל את הבית כמו שצריך בשמחה".

מבית החולים 'הדסה' נמסר אתמול כי כחודש לאחר פציעתו הקשה, לאחר שהיה מורדם ומונשם ונפגע באורח קשה מאוד, עבר הרב אברהם פאלי לשיקום בהדסה הר הצופים, שם ימשיך בהחלמה עקב הפציעה המורכבת ברגליו.

פאלי, נותח במספר ניתוחים בעת שטופל בהדסה עין כרם, וטופל ביחידה לטיפול נמרץ ולאחריה במחלקה הכירורגית.

ביום ראשון, כפי שדווח ב'כיכר השבת', התכנסו בני משפחת פאלי להקמת המצבה על קבריהם של האחים פאלי הי"ד שנרצחו בפיגוע בשכונת רמות סמוך לכניסת השבת.

על מצבתו של יעקב ישראל הי"ד נכתב: "פ"נ הילד הקדוש, זך וטהור, אהבת תורה יקדה בו, יעקב ישראל פאלי הי"ד בן הר"ר אברהם נח יבלט"א, שנרצח על קדושת ה' יתברך בערב שבת קודש, פרשת קבלת התורה, בהיותו בן חמש שנים. נטמן סמוך לכניסת השבת, י"ט בשבט תשפ"ג. ובמותם התקדש שמו של הקב"ה בכל העולם כולו".

על מצבת האח הי"ד נכתבו דברים דומים: "פ"נ הילד הקדוש, זך וטהור, אהבת תורה יקדה בו, אשר מנחם פאלי הי"ד בן הר"ר אברהם נח יבלט"א. שנרצח על קדושת ה' יתברך בהיותו בן שבע שנים יחד עם אחיו ועלתה נשמתו השמיימה עם כניסת שבת קודש - שבת פרשת קבלת התורה, כ' בשבט תשפ"ג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר