בלעדי ל"כיכר השבת"

צפו: מסמך האחדות שקבר סופית את "פרשת עמנואל"

לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך, עליו חתום בנו הבכור של כ"ק האדמו"ר מסלונים, הרב ישראל ברזובסקי וחבר מועצת החכמים הגאון רבי משה מאיה - ובו סעיפי האחדות והאחווה בעמנואל. "בהתאם לבקשתם של רבותינו, באנו בברית השכנת השלום והשלווה בעמנואל", הם כותבים. המסמך המלא (חדשות, חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

שהחיינו וקיימנו. מספר שנים אחרי שהתפוצצה לה "פרשת עמנואל" וגרמה לתככים, פלגנויות, קרעים ושסעים בחברה החרדית, נדמה, כי הגענו לסוף.

לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך מיוחד, עליו חתום בנו הבכור של כ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א, הרב ישראל ברזובסקי וחבר מועצת החכמים הגאון רבי משה מאיה - ובו סעיפי סיכום האחדות והאחווה ביישוב עמנואל שבשומרון.

המסמך, שנחשף לראשונה על-ידי העיתונאי ישראל רוזנר ברדיו קול-חי, חולק לכל תושבי עמנואל.

להלן תמליל המכתב:

"בהתאם לבקשתם של רבותינו, גדולי ומאוורי הדור שליט"א, מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א ומרן האדמו"ר מסלונים שליט"א, באנו בברית השכנת השלום והשלווה ביישוב עמנואל, לקיים רצונם של תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם.

"מתוך השיחות שנערכו עם רבני המקום ופרנסי הציבור התרשמנו, כי צעדי הפיוס ההדדיים שנעשו ביישוב מתוך רצון טוב ומשותף לקרב את הלבבות ולהרבות אהבה אחווה שלום ורעות – כדוגמת: ימי העיון המשותפים שנערכו לכל בנות עמנואל, פגישת הורי המגמה הכללית ורבם עם רבני חסידות סלונים, וכיוצא בזה שאר דרכי נועם ונתיבות שלום – פעלו את פעולתם הטובה בס"ד לפרוש סוכת שלום על עמנואל ותושביה, יחד שבטי ישראל, כרצון ה´ ויראיו.

"לפיכך, כשלוחי רבותינו גדולי ומאורי הדור שליט"א, אנו מביעים את דעתם התורתית ואף את התרשמותינו האישית, כי צו השעה לקראת שנת הלימודים תשע"א להקים באופן רישמי ומסודר מוסד חסידי חדש לחינוך הבנות, באופן שכל בת ובת תתחנך ברוח החינוך המסורה לה מאבותיה ורבותיה, וכל בניך למודי ה´ והכל על מקוימו יבוא בשלום.

"אנו סמוכים ובטוחים בס"ד כי משרד החינוך וכל שאר הרשויות המוסמכות יחזקו ויאמצו מוסד זה, לתמכו ולסעדו בכל דרך אפשרית, ועל ידי כך יתנו יד לקיים בתושבי עמנואל את ברכתו של דוד המלך, נעים זמירות ישראל: “יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך, למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך, למען בית ה"א אבקשה טוב לך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר