ושבו בנים לגבולם

בג"ץ הכריע: בן ה-7 יישאר במוסד החרדי, למרות האם

נשיאת בית המשפט העליון פסקה אמש לטובת הורה חרדי, במסגרת ערעור בית הדין לעניני משפחה ברמת-גן שדרש העברת ילד דתי לחינוך חילוני. האם, שירדה מן הדרך ומתגוררת כעת בצפון תל-אביב, דרשה להעביר את בן ה-7 לגן חילוני באזור מגוריה. עו"ד שייצג את האב: "זהו נצחון גדול" (חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
עורך הדין

תקדים: נשיאת בית המשפט העליון פסקה אמש לטובת הורה חרדי, במסגרת בקשה שהוגשה לערער על פסק דין של ביהמ"ש המחוזי בתל אביב שקבע לפי המלצת בית הדין לעניני משפחה ברמת-גן שדרש העברת ילד דתי לחינוך חילוני.

הפרשה החלה לפני כשלוש שנים לאחר שתושב בני-ברק התגרש מרעייתו משום שסרה מדרך הישר.

לש´ ורעייתו ילד בן שבע למד בתלמוד-תורה בעיר. האשה המתגוררת כעת בצפון תל אביב ביקשה להוצא את הילד מהחינוך החרדי בו מתחנך, והגישה עתירה לבית המשפט בנושא.

בית המשפט החליט להעביר את הדיון לידי של בית דין לעניני משפחה.

לאחר מספר דיונים, אישר בית הדין את בקשת האם שתבעה להעבירו למוסד חילוני.

האב החרדי עמד חסר אונים. בנו יקירו שמתחנך על אדני התורה והיראה בחיידר הבני ברקי עלול ליפול בעמקי התהום של החינוך החילוני.

בצר לו, פנה לעו"ד אלקנה בישיץ המתמחה בנושא.

עורך הדין חיטט בעברו של המומחה שמינה בית הדין לעניני משפחה. התברר, כי למומחה עבר מפוקפק. הוא פנה לבג"ץ וביקש לפסול את החלטת פסק הדין בשל היות האב חרדי, מה שמיטיב את מצבו של הילד.

אתמול, בתום דיון ממושך ומתיש הוכרע: הילד יישאר בחיידר בבני-ברק.

"נעשה צדק לילד ולאביו", אמר עו"ד בישיץ בשיחה ל"כיכר השבת". "דורית בייניש, נשיאת העליון, הוכיחה כי הילד צריך להישאר ברשות אביו".

עורך הדין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר