פרויקט מיוחד ב"כיכר השבת"

השנה הסוערת: יועצי גפני, פרוש וליצמן בטורים אישיים

שנה סוערת במיוחד חלפה על יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש. עכשיו, בתום השנה, יועציהם נענו לפניית "כיכר השבת" וסיכמו את שנת תש"ע בטורים אישיים. מאחורי הקלעים של הפרשות החמות ביותר במגזר החרדי, בהם היו מעורבים השלושה. בלעדי (מסכמים, בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

שנה סוערת במיוחד חלפה על יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש.

עכשיו, בתום השנה, יועציהם נענו לפניית "כיכר השבת" וסיכמו את שנת תש"ע בטורים אישיים, במסגרת הפרויקט החגיגי "מסכמים" לקראת ראש-השנה.

בטורים המרתקים: מאחורי הקלעים של הפרשות החמות ביותר במגזר החרדי, בהם היו מעורבים השלושה.

"בעיה אחת העיבה עלי במהלך התפקיד", גילה יועצו של פרוש, מנדי שוורץ, "העדר יועץ תקשורת שידאג להוציא את הפעילות הענפה בצורה ראויה.

"אני לא מתיימר לשמש כדובר או כייחצן, תחום הכתיבה והתקשורת אינו חלק מהגדרת תפקידי ואינו מהות אישיותי. אני מודע להעדר יכולתי לשמש במקביל, גם כיועץ תקשורת, ולו רק בשל העדר הזמן מספיק לתפקיד. מה לעשות ובלשכה שבראשה הרב פרוש, הקצאת "תקן" ליועץ תקשורת נחשב לוקסוס.

"לטעמו, ככל שיצמא ´תקן´ פנוי נוסף, יש להקצותו לטובת תגבור קבלת פניות ציבור והטיפול בהם. מה לעשות, זה האיש".

השנה של איזק

"לא חסרים נושאים שטלטלו השנה את הציבור החרדי - חלקם אמנם ליוויתי מקרוב, קרוב מאוד - בכדי לסכם בהם את השנה", כתב יועצו של ליצמן, יעקב איזק, "כותבי הטורים שלצידי אף יידעו לעשות בהם שימוש רב, עד לזרא, במחילה על הביטוי. מפרשת אסירי עמנואל, סערת ברזילי, תלאות ובשורת רפורמת השיניים, אלקטרה, פרשת מוות המוחי והילדה בשניידר, דרך אסון הרכבת, ההסתה המתלהטת, מסמך גלנט, ועוד ועוד ועוד ולא נגענו בקצה קציהם של האייטמים ששימשו את אנשי התקשורת בתש"ע.

"ברור גם שמה שהופיע בתקשורת ובאמצעי המדיה השונים כבר דובר ונלעס, וכי מה לנו כי נשוב ונסקר ונסכם אותם, בעודם ידועים ונהירים לכולם. דווקא הנושאים השקטים, שיד התקשורת לא נגעה בהם, הם אלו שבעצם ´עשו´ את השנה. את השנה שלי, לפחות".

החייל האלמוני

"יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני של השנה החולפת הוא החייל האלמוני של כולנו", כתב דוברו, ירח טוקר, בטור המיוחד ל"כיכר השבת".

"הפעולות הרבות שהשכיל לעשות בחשאיות מוחלטת מבלי להאיר את החשכה שגם כך מאפילה על כולנו, הפעמים הרבות שתקציבי הישיבות עברו להן בצורה חלקה מבלי כותרות שהיו מפרנסות את גדולי שונאנו, על זאת ועל הצלחתו שמהיום ואילך לא יהיה את החשש מאותן כתבות כי תקציב הישיבות כבר בפנים, בספר הכחול של תקציב המדינה, ראוי הוא להיות איש השנה של כולנו".

הטורים במלואם מתפרסמים בדף הבית של "כיכר השבת" ובעמודי הדעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר