סיקור מיוחד

על סף פיצוץ: רבני אשדוד נאבקים על השליטה בעיר

הרב חיים פינטו, רבה הספרדי של אשדוד קטע תקופה ארוכה ללא סמכות רבנית ספרדית בעיר עם בחירתו לפני חודשים אחדים, אבל מאז לא שקט באשדוד > הרב יוסף שיינין, רבה האשכנזי של העיר, נלחם על מקומו במערכת הרבנית > "פרשת הכתובה" מטלטלת את העיר > והיום: שימוע גורלי (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב פינטו. צילום: ארכיון

מאבק ממושך בין שני הרבנים הראשיים של אשדוד צפוי להגיע היום לנקודת רתיחה נוספת, חודשים אחדים לאחר שהוכתר רב ספרדי לעיר.

כזכור, בתום מערכת בחירות סוערת אך חד-צדדית נבחר הגאון הרב חיים פינטו לרבה הספרדי של אשדוד, והביא לקיצה תקופה ארוכה שבה שימש בעיר רב אשכנזי ראשי בלבד.

בכל השנים הללו, היה הגאון הרב יוסף שיינין, רבה האשכנזי של אשדוד, הדמות הרבנית הבולטת ובעלת ההשפעה הגדולה ביותר.

הוא ניווט את מערכת הכשרות ביד רמה וניצח על פעילות המועצה הדתית. עד שבא הרב חיים פינטו. מאותו לילה שבו הוכתר לרבה הספרדי, החלה להיווצר מתיחות בין שני הרבנים על רקע שאלת חלוקת התפקידים ברבנות.

"פרשיית הכתובה" נחשבת למשבר הגדול בין שני הרבנים, שהובילה לקרע החמור ביותר. במהלך חתונת בנו של ראש העיר, יחיאל לסרי שנערכה לאחרונה, בנוכחותו של הרב פינטו שערך את הקידושין, התברר כי נפלה טעות בהכנת הכתובה.

ב"קול החרדי" דווח כי על-פי הנחיית הרב שיינין, חוקר הנישואין של הרבנות, הרב אברהם סגיס פונה אל החתן ואמר לו כי יש לתקן את הכתובה.

המשמעות היא: הרב שיינין, רבה האשכנזי של אשדוד, מטיל ספק בעבודתו של מי שמכהן לצידו - הרב חיים פינטו, הרב הספרדי.

פגישה תמימה או הדחה?

הרב שיינין שוהה בימים אלה בחו"ל ועורך מסע גיוס כספים לטובת ה´כולל´ שבראשו הוא עומד. בהעדרו, פנה הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה לרב סגיס, והזמין אותו לפגישה תמימה. רק במהלכה התברר לסגיס כי הוא נמצא בעיצומו של שימוע שיובל להדחה מתפקידו.

הוא הצליח לדחות את השימוע ביום, והיום צפוי להערך השימוע הגורלי. ובינתיים, הרב חיים פינטו עושה צעדים נוספים בדרך להרחבת סמכותו הרבנית.

השימוע שיערך היום מבטא היטב את המאבק המתנהל בין שני רבני העיר. וכל צד, עושה כל שביכולתו כדי להוכיח עליונות על חברו. הרב שיינין הגיע לאחרונה אל בית הגרי"ש אלישיב וביקש את ברכתו. לפי הרב האשכנזי של אשדוד, הגרי"ש ברכו ואמר כי מערכת הכשרות צריכה להישאר בידו.

והיו גם לא מעט רגעי משבר במהלך המאבק. הרב חיים פינטו איים בתחילה כי יתפטר מתפקידו, אולם אנשיו הניעו אותו מכך ברגע האחרון. "זה יהיה פרס לרב שיינין", אמרו לו.

בשלב הזה, לא ברור כיצד ישפיע השימוע על המאבק. כל תוצאה שתהיה, ככל הנראה, לא תסמן את סופה של מלחמת הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר