בלעדי ל"כיכר השבת"

מסמך: בית-הדין בביתר ע´ פסק ´לבנות מסביב לשעון´

לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך של בי"ד בביתר-עלית שמתיר לבנות בכל שעות היום - ´התחלות בנייה´, מפני החשש שתוכנית ההקפאה תחודש. הסיבה לפסק: פניית נציגי הרוכשים מ"חפציבה" שהעלו את מצוקתם הכפולה. "לקבל את הסבל בהבנה ולא לעשות פעולות למניעת העבודות", מזהירים הרבנים (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

ימי פוסט הקפאה. לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך של בית-דין צדק (קהילות האשכנזים) בביתר-עלית, שמתיר, באופן חד-פעמי לבנות כמה שיותר ´התחלות בנייה´ - מפני החשש שראש-הממשלה בנימין נתניהו יורה על חידושה של תוכנית ההקפאה.

"לאחר שנציגי ועד הרוכשים של פרויקט חפציבה בביתר-עלית פנו לבית-הדין, והעלו בפנינו את המצוקה הקשה שהם נתונים בה בה ארבע שנים, מקריסת חברת חפציבה, וב"ה לאחר הרפתקאות, אושר המתחם לבנייה, אולם לצערם הרב, יחד עם האישור, יצאה החלטת הקפאת הבנייה, ושוב הבנייה התעכבה", כותבים הרבנים במכתב, תחת הכותרת "פנייה דחופה". המכתב נתלה בכל בתי-המדרשות בעיר.

"והנה", ממשיכים הרבנים, "כיום נוצרה הזדמנות להתחיל בבנייה, בפסק הזמן שנוצר עד להקפאה שיכולה לבוא, חלילה, בכל יום (ובתקווה ובתפילה שלא תבוא), ולכן הם פועלים במרץ לקידום חפירת ויציקת היסודות, שהם הקובעים לעניין המשך הבנייה או הקפאתה ח"ו.

"מצב זה יוצר הכרח, לעבוד ברציפות ובשעות לא מקובלות, ולמרות שאנו ערים ומודעים, לקושי ולסבל השכנים מהרעש שנוצר בשעות המנוחה והשינה, וההפרעה לילדים הרכים.

"הננו לבקש מהשכנים היקרים והחשובים, להתחשב במצוקה הקשה של משפחות קשיי יום, אשר קורת הגג שלהם נתונה בסכנה, לקבל את הסבל בהבנה ולא לעשות פעולות למניעת העבודות".

הרבנים מציינים כי מדובר בעוד כשבוע עבודה. "ביודעכם כי בסבלכם הזמני, הינכם מקרבים את פתרון המצוקה של עשרות משפחות יקרות, וודאי הדבר ייעשה בנפש חפצה", הם כותבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר