פפנהיים בראיון ל"כיכר השבת":

"הגאב"ד לא התיר לפנות לערכאות; הפרסום זדוני"

שמואל-חיים פפנהיים, דוברה הלא-רישמי של "העדה החרדית", יוצא לקרב נגד קמב"ץ "העדה" יואליש קרויס שהגיש עתירה לבג"ץ בניסיון לעצור את החפירות ביפו. "נתבקשתי להודיע באופן רשמי מטעם ´העדה החרדית´, אין ולא הייתה שום היתר לפנות לבג"צ", הוא אומר הערב בראיון ל"כיכר השבת" (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

"נתבקשתי להודיע באופן רשמי מטעם ´העדה החרדית´, אין ולא הייתה שום היתר לפנות לבג"צ בענין המאבק על ביה"ח ביפו" - כך אומר הערב (ראשון) הרב שמואל-חיים פפנהיים, דוברה הלא-רישמי של "העדה החרדית", בשיחה עם "כיכר השבת".

כפי שפורסם בשבוע שעבר, מספר אברכים המשתייכים ל"העדה החרדית" עתרו לבג"ץ נגד שרי ש"ס, אלי ישי ויעקב מרגי ונגד החברות הבונות במתחם החפירות ביפו. העתירה הוגשה בניסיון אחרון לעצור את המשך החפירות במתחם בית הקברות ביפו.

"המדינה לא הותירה לנו כל ברירה", אמר לכתבינו קמב"ץ "העדה", יואליש קרויס. "ניסינו כל דרך כדי למנוע את המשך חילול הקברים, וזה הצעד האחרון".

קרוייס אומר עוד כי העותרים מטעם העדה החרדית קיבלו היתר מרבני "העדה" לפנות לערכאות.

אלא שהדברים הללו מוכחשים הערב על-ידי פפנהיים. "לא מרן הגאב"ד ולא הביד"צ ושום גורם רשמי ב´העדה החרדית´ - לא דן בזה ולא התיר לפנות לערכאות בענין זה, וכל הפרסומים האחרים שנאמרו בזה הם ממקומות זדונים שפוגעים בערכים העליונים של העדה החרדית והסמכות הרוחנית העליונה שלה", אומר פפנהיים.

לדברי פפנהיים, "בהנהלת ´העדה החרדית´ נזדעזעו לשמוע על הפניה לערכאות, וגם אם הדברים נאמרו ע"י עסקנים ב´אתרא קדישא´, אין זה על דעת מרנן ורבנן שלא תמיד רואים את הדברים עין בעין".

פפנהיים גם מתייחס לפרסומים על הוראה מהעדה החרדית לדון בדין-תורה אצל הגר"נ קרליץ שליט"א בבני-ברק. "בטעות נשתרבב שם שכאילו הבי"ד הנ"ל הינה הביד"צ של העדה החרדית, ואנו מבהירים בזה שאין להעדה החרדית כל קשר להבי"ד בבני-ברק, מלבד התיחסות ענינית בכל דבר ודבר לפי נסיבותיו ועניניו", אומר פפנהיים.

והוא גם משקר עקיצה לעבר קרויס: "מוטב יהיה כל אימת שמפרסמים דברים בשם ´העדה החרדית´ לבדוק ולברר אצל הגורמים האחראים, ולא כל הרוצה ליטול את השם יטול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר