פרסום ראשון

מסתמן: "החלבן" יזומן להעיד בבית-המשפט

הרב חיים כהן שליט"א, הידוע בשמו "החלבן" ונחשב לאחד מגדולי המקובלים - עשוי להיות מזומן לחקירות משטרה, זאת לאחר שהמשטרה הכניסה את שמו לרשימת עדי תביעה בפרשה פלילית של סחיטת הדיין הרב יעקב-יצחק קליין מבני-ברק, כך נודע ל"כיכר השבת". דיווח מיוחד ובלעדי (חדשות, חרדים)

בני סגל, כיכר השבת | כיכר השבת |

הרב חיים כהן, הידוע בשמו ´החלבן´ ונחשב לאחד מגדולי המקובלים עשוי להיות מזומן לחקירות משטרה, זאת לאחר שהמשטרה הכניסה את שמו לרשימת עדי תביעה בפרשה פלילית סבוכה של סחיטת הדיין הרב יעקב יצחק קליין מבני ברק - כך נודע ל"כיכר השבת".

כזכור באחרונה שורבב שמו של אחד מגדולי המקובלים בארץ, המפורסם בברכתו וצדקותו שרבים משחרים לפתחו, לפרשייה סבוכה של היעלמות סכום כסף גדול שהיה מיועד לצדקה באחד מקרנות המקובל.

בית-המשפט האריך ביום חמישי האחרון את מעצרם של שלושת החשודים בפרשה, עד תום ההליכים. מדובר בדור אובסטפלד מכפר-סבא, מרדכי אסרף מרעננה ותושב הרצליה.

על-פי כתב האישום, הרב קליין התלונן כי השלושה סחטו אותו. זאת לאחר שבשנים האחרונות, במספר הזמנויות העבירו נדיבים סכומי כסף גדולים דרכו אל קרנות הצדקה של "החלבן". יעקב גרשטנקורן מאשדוד הגיש יחד עם הרב קליין, את התלונה במשטרה.

התרומה שנעלמה

משה יונגר, הנגיד מניו-יורק החל לחשוד בקיץ האחרון כי תרומה שהעביר בשנת 2005 הגיעה לידי הרב קליין במקום לידי "החלבן". הרב קליין מכחיש כי הסכום המדובר הועבר אי פעם לידיו.

בעקבות חשדותיו, פנה יונגר אל מנחם שוורץ - מקורב לבית "החלבן", שוורץ שמכיר את הרב קליין, נטה לחשוב בעקבות דבריו של יונגר, כי הרב נטל לכיסו את הכסף, וכך החלו שמועות לרוץ ברחוב החרדי.

שוורץ יידע את אובסטפלד לפני כמה חודשים כי ישנו חשד שהרב קליין נטל לכיסו תרומה ששוגרה עליו על ידי יונגר, כך לטענתו. בתקופת חודשי אב-אלול פנה אובסטפלד אל הרב קליין, וסחט אותו באיומים תוך אזהרה כי עליו לשלם את סכום הצדקה שהועבר אליו לטענת יונגר. מאוחר יותר צירף אליו אובסטפלד את שני הנאשמים האחרים ויחד הם קשרו קשר לסחוט מהרב קליין סום של מליון ו25 אלף דולר.

שלושת החשודים כ"סוחטים" יצרו מצג שווא כאילו יונגר הוא זה ששלח אותם, וניסו על הדרך להרויח סכום כסף נכבד. אובסטפלד הגיע אל משרדי הרב קליין ברחוב קהילות יעקב בבני-ברק, ודרש כי ישלם לו במיידית 150,000 אלף דולרים וסכומים נוספים בהמשך.

"תראה, אני יודע עליך הכל", אמר הסוחט לרב קליין, "אני יודע שאתה מחתן את הבת בקרוב, אל תנסה להתחכם".

הרב כמובן הכחיש את טענותיו, והסוחט החל להכות בשולחן תוך שהוא מגביה את קולו, "אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק, ואם חשובה לך החתונה, שלא אפוצץ אותה, אני רוצה את הכסף".

הרב קליין הבהיר לו כי גם אם יהרוג אותו אין ברשותו את הסכום. הסוחט לא נרתע ודרש 50 אלף דולרים בתוך יומיים שלשה.

מרדפים והטרדות

בימים הבאים המשיך הסוחט לרדוף אחר הרב בעשרות שיחות טלפון, תוך שהוא מזהיר אותו ומשגר אליו איום בצורת קרבתו למשפחת אלפרון.

יומיים לפני חתונת בתו, משראה הרב קליין כי הסוחטים אינם מרפים, הוא עירב את מכרו יעקב גרשנטקורן מאשדוד. גרשטנקורן יצר קשר עם הסוחט אובסטפלד שהציג עצמו כ´דור פלד´ בעלים של חברת אבטחה ודרש גם ממנו שהרב יתן כסף.

גרשטנקורן הבהיר לו כי הוא מאיים ומטריד את הרב, ובמידה והוא סובר שאכן מגיע לו או למי שהוא פועל בשליחותו כסף, שיפנה למשטרה, בית המשפט או לחילופין לדין תורה. הצדדים נפגשו ימים אחור יותר בבית המלון הילטון בתל אביב, שם דרשו שלושת הסוחטים ואדם נוסף את תשלום הסכום והביע נכונות לפרוס זאת בתשלומים. גרשטנקורן סירב והציע שוב ללכת לדין תורה.

כמה ימים לפני הגעת יונגר ארצה, בחודש האחרון, יצר אחד החשודים קשר עם הרב קליין. בפגישה שנערכה מחוץ למשרדי הרב, הבהיר החשוד כי הוא מכיר אנשי עולם תחתון והוא שמע מהם מתכננים לעולל לרב, תוך שהוא מזכיר כי הגורמים הללו "הורידו" שלשה אנשים בנתניה על רבע מהסכום המדובר.

כל השיחה התנהלה בשפה עבריינית ובעלת רמיזות מאיימות. הוא הציע עצמו כמי שיפתור את הפלונטר, לאחר שלטענתו אותם גורמים מכבדים אותו. הרב קליין שלח אותו אל עורך-דין ישראל מנדל, שנבחר כמייצגו.

החשוד התקשר אל עורך דין מנדל וסיכם איתו על פגישה במרינה בהרצליה, כשהוא מבהיר כי הוא בוחר במיקום זה מתוך כוונה תחילה ובכדי "לשמור עליו". עו"ד מנדל ששמע כי הרב קליין מבוהל ממש מהאיומים עליו נמלך בדעתו וביטל הפגישה.

"חיים מהרב"

שיחת טלפון נוספת עם איומים, ביצע אחד החשודים תוך שהוא מזדהה כ"חיים מהרב" וכאדם שחזר בתשובה ובעבר היה בקשר עם אנשי עולם התחתון הזהירו כי על הרב קליין לשלם לפחות חלק מהסכום.

הצדדים סיכמו להיפגש למחרת במלון קרלטון בתל אביב, זאת לאחר שאחד החשודים הבהיר ליעקב גרשטנקורן כי "הבוס" כועס נורא ועדיף לו לטובתו לשלם לפחות כ-50 אלף דולרים. בפגישה בקרלטון, שבה השתתפו גם הרב קליין ויונגר ורעייתו, הציגו עצמם הסוחטים בשמות ´צ´יטה´ ´חומי´ ו´דוד´.

גם בפגישה זו סירבו הרב וגרשנטקורן לשלם לסוחטים. האיומים וההטרדות נמשכו בימים הקרובים והפכו לחומורים ומכוערים הרבה יותר.

במהלך שיחות התיאום בין שלושת הנאשמים, הם ציינו כי אין להזכיר את שמו של ´המקובל´ ולערב אותו בעניין, וכן, כי יש לתאם הכל עם "ההוא" מאמריקה.

מעצרם של השלושה הוארך עד תום ההליכים והם מואשמים בקשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים.

המשטרה שחררה בינתיים את יונגר מכל אשמה וקבעה כי הוא אינו מעורב בפרשת הסחיטה, והעבריינים בסך הכל השתמשו בשמו, אם כי יתכן והוא יתבקש לשמש כעד תביעה במשפט. מלבדו, מתכוונת המשטרה לזמן גם את המקובל הרב חיים כהן ´החלבן´.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר