חסר תקדים

עשרות רבנים קבעו: איסור חמור למכור דירות לערבים

עשרות רבני ערים מכל רחבי הארץ חתומים על גילוי דעת מסעיר שיתפרסם בסוף השבוע. בין החותמים: בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יעקב יוסף, ורבני אשדוד - הרב יוסף שיינין והרב חיים פינטו. הרבנים: איסור חמור להשכיר או למכור דירות לערבים. על השכנים והמכרים, חובה להזהיר (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

גילוי דעת חסר תקדים בהיקפו צפוי להתפרסם בסוף השבוע הקרוב ולחולל סערה. בגילוי הדעת, עליו חתומים עשרות רבני ערים מכל רחבי הארץ, נכתב כי חל איסור הלכתי חמור למכור או להשכיר דירות וקרקעות בארץ ישראל למי שאינו יהודי.

לפי הדיווח ב-ynet, בין הרבנים החתומים על המכתב, בולטים הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב יוסף שיינין, הרב יהודה דוד וולפא, הרב חיים פינטו.

בגילוי הדעת, מדגישים הרבנים: "חובה על שכניו ומכריו של המוכר והמשכיר הזה להתרות בו ולהזהירו - בתחילה ביחיד, ואחר כך רשות בידם לפרסמו ברבים, להתרחק ממנו, למנוע מסחר איתו, לא להעלותו לתורה וכדומה".

האיסורים לכך, לדברי הרבנים, הם "החטאת הרבים בנישואי תערובת וחילול השם".

הנימוק ההלכתי הוא "משום שדרך חייהם (של הנוכרים) שונה מן היהודים, ומהם יש שצוררים לנו ויורדים לחיינו עד כדי סכנת נפשות". גם גרימת נזק כלכלי לשכנים יש כאן, שהרי "מן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים, ואפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה".

יש לציין כי לגילוי הדעת העדכני יצורף מכתב בנושא שהתפרסם לפני חמש שנים, עליו חתומים גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ ואחרים, שכתבו: "הננו לגלות בזה דעתנו, דעת תורה, שאסור למכור קרקע או בית בארץ ישראל לגוי – אפילו שאינו עובד עבודה זרה – או לישמעאלי, ואפילו במקום הפסד גדול ושעת הדחק".

הגראי"ל שטיינמן סרב לחתום

השבוע נחשף ב"כיכר השבת" כי הרב שמואל אליהו שהגיע לבית מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א לא הצליח לקבל את מבוקשו - הרב לא חתם על המסמך נגד השכרת דירות לערבים בצפת.

רבה של צפת מנהל בתקופה האחרונה מאבק, נגד כניסתם של סטודנטים ערביים, המנצלים את מחירי השכירות הנמוכים יחסית בעיר, ובאים בהמוניהם ללמוד במכללה המקומית. על הדרך הם כבר מתערים בחיי החברה היהודית בעיר על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

בתקופה האחרונה הנושא עלה לכותרות לאחר שרב העיר, הרב שמואל אליהו הכריע ופירסם ברבים כי לבעלי נכסים אסור על פי התורה להשכיר דירותיהם לסטודנטים הערביים. בעניין הזה גם פורסמה פסיקתו ההלכתית של מרן הגר"ע יוסף, שאוסר זאת.

הרב אליהו לקח את העניין כפרויקט אישי והוא עובר בימים אלו בין בתי הרבנים, לגייסם לתמיכה במאבק, מתוך אחריות להשארת העיר שהופכת בשנים האחרונות לדתייה וחרדית,יותר ויותר.

השבוע הגיע הרב אל הבית ברחוב חזון איש 5. מה אירע בתוך הבית במדויק, כמובן נשמר בתוך הבית. אולם התוצאה היא שראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן סירב בכל תוקף לחתום על המסמך המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר