בלעדי

הגר"ח קנייבסקי: "האסון בכרמל בגלל חטא גדול"

אחרי דבריו המעוררים של מרן הגר"ע יוסף על האסון הכרמל והצורך להתחזק בשמירת שבת, גם מרן הגרי"ש אלישיב התבטא ברוח דומה. ל"כיכר השבת" נודע כי אתמול אמר מרן הגר"ח קנייבסקי שהאסון אירע בשל "חטא גדול". בתוך כך, במספר ישיבות עוררו ראשי-הישיבה על חיזוק בלימוד (חדשות, יהדות)

דוד כהן | כיכר השבת |
(פלאש 90)

כיהודים מאמינים, אנו בטוחים שלכל התרחשות ישנה סיבה. בעת צרה, אנו קשובים לדבריהם של גדולי התורה, על פיהם אנו חיים ומהם אנו למדים. לא מכלי-התקשורת, לא מוועדות חקירה ולא ממשפטים עילגים של חבר-הכנסת מולה מ"קדימה".

בימים האחרונים התבטאו גדולי ישראל על האסון הכבד בכרמל שגבה לצער כולנו 42 הרוגים. במוצאי-שבת עורר מרן הגר"ע יוסף שליט"א על דקדוק בהלכות השבת וקישר זאת לאירועים.

כלי-התקשורת, המגלים כמו תמיד בורות מחרידה בנושאי הלכה, זעקו בכותרות פטתיות שמלבד שנאה ואיבה - אין בהם דבר. מרן הגר"ע לא התכוון אל התל-אביביים שאוזניהם אטומות לכל ענייני יהדות, הוא התכוון אלינו, החרדים לדבר השם. אנחנו צריכים להתחזק.

הניסיון של כלי-התקשורת לצייר מצג שווא של רב המנסה לכפות דעה על אחרים - שוב המחיש כמה הם רחוקים מהבנה ומושגים בדברי מרן הגר"ע.

ל"כיכר השבת" נודע כי מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א התבטא אף הוא ברוח דומה לדברי מרן הגר"ע יוסף, ואמר לבני ביתו כי השריפה פרצה בגלל חילולי השבת.

עוד נודע כי בעת לימודו השבועי עם הגר"י זלברשטיין, התבטא מרן הגר"ח קנייבסקי בהקשר לשריפה הגדולה.

לאחר שהתפלפלו בהוויות אביי ורבא, אמר הגר"ח לרבה של שכונת רמת אלחנן וחתנו של הגרי"ש אלישיב, כי הטרגדיה הקשה שגבתה דמים בכרמל "נגרמה בשל ´חטא גדול´".

הגר"י מיהר לשאול את הגר"ח במה מדובר, אך הוא סירב לפרט.

בתוך כך, בעקבות האסון, החלו מספר ישיבות בחיזוק בלימוד ובתפילה, כאשר בשיחות חיזוק בישיבה ראשי-הישיבות מעוררים על הצורך להתחזק בכל העניינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר