העומס בבתי המשפט: עינוי דין חמור

כך אומר הרה"ג רצון ערוסי שליט"א חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רבה של קריית אונו, לקראת הכנס השנתי למשפטי התורה שיערך השבוע. הכנס מתקיים מידי שנה, כאשר בשנה שעברה עורר שר המשפטים סערה גדולה בעת שאמר בכנס כי הוא בעד החלת משפט התורה במדינת ישראל. גם השנה צפוי שר המשפטים יעקב נאמן להופיע בפני הדיינים

"העומס הקיים כיום בבתי המשפט בישראל גורם לעינוי דין חמור ואין ספק כי הקמת בתי דין לענייני ממונות תסייע להפחתת העומס על בתי המשפט ולזירוז ההליכים בנושאים ממוניים" כך אומר הרה"ג רצון ערוסי שליט"א חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רבה של קריית אונו ויו"ר ´הליכות עם ישראל´ לקראת הכנס השנתי ה-20 של המרכז העולמי למשפטי התורה שיתקיים השבוע בירושלים.

הרב ערוסי אומר עוד כי העיכוב בחקיקת החוק בשל ההתנגדות הממשלתית לאפשר לבתי הדין הרבניים לדון בנושאים ממוניים, כלל אינה מובנת "מדובר באנשים שבוחרים מרצונם החופשי להתדיין בבית דין, איש אינו כופה זאת על חברו אלא כשהצדדים רוצים, מדוע שהמדינה לא תאפשר להם לעשות זאת?"...

הרב ערוסי יעלה את חשיבות ההתדיינות בבתי הדין בפתיחת הכנס השנתי למשפטי התורה אשר יחל ביום ב´ הקרוב (ו´ טבת) ויימשך עד יום ד´. בכנס ישתתפו מאות דיינים מכל רחבי הארץ ומהעולם, "אנו נעלה על סדר היום הציבורי את נושא משפט התורה כדי שכלל הציבור במדינה יידע שיש אלטרנטיבה שיפוטית אחרת לבתי המשפט בהם הדיונים מתקיימים במשך שנים, ללא דיסקרטיות, ובעינוי דין שאין כדוגמתו".

הכנס מתקיים מידי שנה, כאשר בשנה שעברה עורר שר המשפטים סערה גדולה בעת שאמר בכנס כי הוא בעד החלת משפט התורה במדינת ישראל. גם השנה צפוי שר המשפטים יעקב נאמן להופיע בפני הדיינים.

הכנס יתקיים במלון "רמדה רנסנס" בירושלים ובשלושת המושבים המרכזיים ייטלו חלק בכירי עולם הדיינות והרבנות, הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר שליט"א, רבה של ת"א-יפו הרה"ג ישראל מאיר לאו שליט"א, שר הפנים אלי ישי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר