הקרב על השטיבל

חסידי גור הגיבו לפסק הדין: "זו שערוריה. לא נתפנה"

דיון סוער היום בבית-המשפט המחוזי בתל אביב כשבמרכז המקלט שהוסב לשטיבל על-ידי חסידי גור. עו"ד יונגר, נציגו של ראש העיר בני-ברק התחייב בפני השופט כי השטיבל יפונה בחודש הקרוב. התושבים: "מאיימים עלינו, המתפללים שכרו חברת חקירות פרטית". דיון נוסף: בעוד חודש וחצי (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

הקרב על המקלט בבני-ברק שהוסב לשטיבל, הביא היום לדיון סוער בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב.

כזכור, חסידי גור הסבו מקלט ברחוב תורה ועבודה בבני-ברק לשטיבל, ועוררו עליהם את זעמם של התושבים. הנושא הגיע אל בית-המשפט, זה הורה לעירייה לפנות את המקלט, אולם עד עתה לא נעשה דבר בנידון.

הבוקר הופיעו בפני השופט קובי דרור, ממלא-מקום ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ובא כוחה של העיריה ונציג ראש העיר, עו"ד אריאל יונגר.

השניים הואשמו בביזוי בית המשפט, לאחר שלא קיימו את פסק הדין. עו"ד יונגר, נציגו של ראש העיר התחייב בפני השופט כי במהלך החודש הקרוב העירייה תעשה כל שבידה בכדי לפנות את הפולשים מן המקלט, ובכך למעשה תופסק פעילות השטיבל.

השופט דרור קבע דיון נוסף בעוד חודש וחצי בכדי לבדוק האם עיריית בני-ברק עמדה בהבטחתה.

שלא לציטוט, העריכו היום בעיריית בני ברק כי דיירי הבניין מסתייעים בתנועות שמאל שונות שחרטו על דגלן את המאבק בדת ובקודשי ישראל. "רק כך אפשר להסביר את המאבק הזה נגד בית-כנסת, דבר כל כך נעלה וקדוש", הם אומרים.

ובינתיים, התנגדות התושבים לפעילות השטיבל הולכת ומתמוססת. ל"כיכר השבת" נודע כי מתוך 20 דיירים המתנגדים למבנה, חזרו בהם ארבעה. למה? "אנחנו חוששים מחסידי גור", הם מסבירים ומספרים כי אלה שכרו חברת חקירות פרטית, כדי לנסות ולשבש את חייהם.

ואילו אנשי השטיבל לא מתכוונים לוותר. "לא נקיים את צו בית-המשפט. לא נתפנה", הם אומרים.

עיר מקלט

בלב המחלוקת, נמצא מקלט הממוקם ברח´ תורה ועבודה בבני ברק, בו פועלת מזה עשרות שנים עמותה המסייעת בהפצת תורה באמצעות השאלת קלטות שיעורי "הדף היומי".

בשנים האחרונות נחלשה פעילות העמותה, ובמקומה הוסב המקלט לשטיבל לחסידי גור. בין היתר נערכות במקום תפילות בשבתות ובימות החול.

השכנים ראו זאת וזעמו. אחרי כמה חודשים במהלכם פעל השטיבל, הם פנו אל בית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לפנות את בית הכנסת מהמקלט בטענה כי הוא מפריע למנוחת הדיריים.

לטענת התושבים, הובהר להם בתחילה כי במקלט יפעל גמ"ח קלטות, לא שטיבל הומה אדם.

חסידי גור טענו מצידם כי הם רכשו את המקום על פי החוק, וכי דבר לא השתנה. "עדיין מתקיימת במקום פעילות חסד עניפה", אמרו לשופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר