גזענות, 2010

7 משפחות חרדיות ביישוב חילוני: "רוצים לגרש אותנו"

קהילה חרדית קטנה שהולכת ומתפתחת ביישוב חילוני בשרון מדאיגה את התושבים, שהקימו ועד פעולה במטרה להלחם ב"התחרדות". "רמות השבים הפכה להיות מרכז ברסלבי. הם צועקים שאבעס´, שאבעס´ בשבתות", אומר אחד מהם. וכעת: מאבק משפטי על פתיחת בית-כנסת. כל הפרטים (בחדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שנאה לעובדים זרים? בישראל 2010 השנאה חוצה גבולות ומגזרים. בשרון, מתמודדות שבע משפחות חרדיות על הזכות להתגורר ביישוב רמות השבים, מול תושבים חילונים שמבקשים לסלק אותם מהמקום.

"ועד הפעולה למען רמות השבים החופשית" - כך מכנים את עצמם התושבים שבחרו להלחם בכל דרך ב"התחרדות היישוב".

"לאחרונה התגבשה ברמות השבים קהילה חרדית המנהלת ביישוב מוסדות בלתי חוקיים כגון בית כנסת, כולל ומדרשה", הם כותבים.

"מקצת חברי הקהילה מתגוררים ברמות השבים ורבים אחרים נוהרים אליה מיישובי הסביבה כדי להשתתף בפעילות הדתית. רובנו ככולנו נאורים ופלורליסטים, ומוכנים לקבל את האחר. עם זאת, ניסיונם המר של יישובים אחרים מוכיח שחדירה חרדית הנעשית באין מפריע, מסתיימת לעתים קרובות בהשתלטות מוחלטת על שכונות או יישובים שלמים".

מיכה רוטשילד, תושב וותיק של היישוב הסביר לעיתון הארץ את השנאה שהוא רוחש ללובשי השחורים: "אנחנו לא המקום הראשון שהתופעה הזו מתרחשת. כולם מכירים את הסיפור של יבנאל, את הסיפור של ירושלים ושל בית שמש. לא חסרות דוגמאות למקומות בהם התגנבות יחידים של חרדים הסתיימה בסוף בבריחת החילונים משם".

שנאה ללובשי השחורים

בית כנסת שפועל ממבנה נייד בחצר פרטית, עומד בלב מחלוקת משפטית. התושבים מבטיחים להלחם בכל כוחם בכל סממן דתי - גם אם מדובר בעניין טריוויאלי כבית כנסת.

אחד התושבים שסירב להזדהות בשמו אומר כי "רמות השבים הפכה להיות מרכז ברסלבי. הם צועקים שאבעס´, שאבעס´ בשבתות והולכים על הכביש באופן הפגנתי.

"הטענה שלנו היא שהם מביאים אנשים מבחוץ, כשנראה שכל המטרה שלהם היא להשתלט על הכפר, כמו שהם עושים במקומות אחרים". הוא הוסיף: "וזה עוד לפני שמדברים על זה שהם תופסים ילדים ברחובות ומנסים להחזיר בתשובה".

התחושה היא כי האווירה ביישוב היא של "לא להשכיר לחרדים". "עושים עלינו עליהום, מנסים לפגוע בלבה של הקהילה", אמר אחד מהם.

מתוך 1,300 תושבים הביעו כבר כ-150 תושבים את תמיכתם במטה המאבק בהתחרדות. בשבוע הבא, צפויה אסיפה גדולה של המתנגדים לתושבים החרדים ביישוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר