עולם התורה על הכוונת

ההוראות החדשות של צייאדה: "להקל בפשיטות על הכוללים"

אבי בלום חושף בקו עיתונות: על-פי הנהלים החדשים שערי בית המדרש לא יינעלו מיידית, תעודות זהות לא ייאספו, והמפקחים יונחו להתחשב בציבור הלומדים ● כבר בראשית השבוע הבהיר החשב הכללי: לא הייתי מודע להחמרת הביקורת ● וגם: השר גדעון סער שלא הכרתם, מדבר על המסירות של החרדים

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

המצוד אחרי מוסדות התורה קיבל השבוע תפנית דרמטית: בישיבה מיוחדת שנערכה במשרד החינוך בירושלים, בנוכחות החשב הכללי, גב´ רוחמה סלמון וגב´ חגית ג´ורג´י, נשא עמוס צייאדה - דמות שהפכה למוקצה מחמת מיאוס בהיכלי הישיבות והכוללים - דברים מפתיעים.

"כשאתם מגיעים לערוך ביקורות במוסדות התורה, עליכם לדעת שאלה אנשים בעלי אידאלים, החיים בדלות מבחירה כדי לשבת ולעסוק בתורה. חשוב להתייחס אליהם בצורה הראויה ובדרך ארץ. גם אם ישנם זייפנים, הם בשוליים, רוב רובם של הלומדים הם אנשי אמת שמקריבים למען אידיאל לימוד התורה".

לפי הדיווח ב"קו עיתונות דתית", לעמוס צייאדה היו גם שורת הוראות לפקחים: "אין לאסוף תעודות זהות עם הכניסה לאולם הישיבה או הכולל. אין לערוך ביקורות בישיבות בימי ראשון עד לשעה אחת בצהריים כשחלק מהבחורים עדיין לא חוזרים מהבית, ובימי חמישי מהשעה שתיים בצהריים, בעת שהבחורים מתחילים להתארגן לשבת חופשה".

הוא התייחס למה שהתרחש השבוע במודיעין עלית, אז הפקחים נעלו את שערי הישיבה ולא איפשרו לבחורים להיכנס או לצאת. הוא דרש מן הפקחים לא לנעול את הדלתות מיידית, ובישיבות גדולות יש לאפשר מרחב גדול יותר, בהתחשב בעובדה שחלק מהבחורים שוהים בפנימיות.

סער שלא הכרתם

והיכן גדעון סער? קולו של שר החינוך לא נשמע בכל הקשור לביקורות בכוללים ובמוסדות התורה.

בנושא אחר, הוא דווקא כן בחר להתבטא והיתה זו אמירה מפתיעה שאולי מלמדת על רוח חדשה במשרד החינוך.

"אחד החסמים בפני תעסוקת חרדים היא נכונות נמוכה להעסקתם מצד מעסיקים חילוניים. יש רצון וגם צורך הולך וגדל בציבור החרדי להשתלב בשוק העבודה", אמר סער. "עובדים חרדים הם בדרך כלל עובדים מסורים ומוסריים.

"שמעתי ממעסיק גדול של עובדות חרדיות איך הן לא יעשו שיחת טלפון לצרכים פרטיים ממקום העבודה מחשש גזל. לא מספיק לדבר על חשיבות השתלבות החרדים בשוק העבודה. צריך גם לגלות פתיחות מצד מעסיקים. יש לעודד מעסיקים להעסיק עובדים חרדיים, פעולה שתסייע גם למגזר החרדי וגם לכלכלת מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר