המסמך שישנה את חוקי המשחק

אולטימטום ל"העדה החרדית": יש לכם חודש לפתוח התיקים

מאיומים למעשים: הרבנות הראשית הולכת בכל הכח נגד "העדה החרדית" ● לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב ששלח מנהל מחלקת נישואין ברבנות למחלקת נישואין של "העדה", ובו דרישה תקיפה לפתוח את התיקים ● בינתיים, הספין על ביטול ההפגנה נגד הגר"ע, התברר כשקר ● חשיפה (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

הרבנות הראשית הולכת בכל הכח נגד "העדה החרדית": אחרי הבדיקה המקיפה הנערכת אחר מערך השחיטה של "העדה", במשרד לשרותי דת משגרים מסר ברור למחלקת הנישואין, ובו איום להפסקת ההסדר רישום הנישואין של "העדה החרדית".

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" ונחשף כאן לראשונה, כותב חזקיהו סאמין, מנהל מחלקת רבנות ונישואין של המשרד לשרותי דת לאנשי "העדה": "בעקבות פניה ממבקר המדינה בנושא "מערך רישום הנישואין של ישראל, ותלונות שהתקבלו עליכם על אי יישום הנהלים, הנכם נדרשים לתאם איתנו מועד לביקור על-מנת לבדוק את התלונות ואת ישום הנהלים.

"הביקור יערך אצלכם ואתם תתבקשו לפתח תיקים כדי לבדקם".

סאמין מבהיר לאנשי "העדה החרדית" כי "באם בתוך חודש לא יתואם פגישה, נאלץ להפסיק לשלח לכם תעודות נישואין ובכך תיפסק ההסדר של רישום הנישואין".

בתוך כך, "העדה החרדית" ממשיכה בהתארגנות לקראת ההפגנה נגד מרן הגר"ע יוסף שליט"א שהכשיר את הגיורים הצבאיים לפני חודש ימים. הספין שפורסם היו על ביטול ההפגנה - התברר כשקר מוחלט. "לא חשבנו לבטל את ההפגנה, אולי נחשוב על כך בזמן הקרוב", אומר ל"כיכר השבת" גורם ב"העדה החרדית".

במקביל: מערכה נגד הכשרות

אתמול אמר בכיר ברבנות הראשית, הרב יעקב סבג, כי תשקל האפשרות לאסור שימוש במוצרי "העדה החרדית".

בראיון למהדורה המרכזית של רדיו "קול חי", עם מרדכי לביא, אמר הרב סבג: "יש בעיות של ממש בכשרות העדה החרדית. גוף כשרות שאין בה תקלה ברמה כזו או אחרת, הוא משקר אותך. כולנו יודעים שישנם תקלות.

"איש לא בא להטיל דופי בגוף כזה או אחר", מבהיר הרב סבג, "אבל שמענו אנשים כאלה ואחרים שקשורים לתחום הזה, ישבו וסיפרו לנו דברים. כרבנות מוסמכת, שחייבת לטפל בכל נושא שמגיע אליה - ביקשנו התייחסות מהם ותשובה אין".

לדבריו, "אם העדה החרדית לא תשיב תשובה, הם צריכים להבהיר לנו את זה. אני מקווה שתהיה התייחסות. אם הנושא לא יוסדר מיידית - הרבנות הראשית תוציא הנחייה לכל הרבנויות בארץ, לאסור שימוש במוצרים של העדה החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר