בלעדי ל"כיכר השבת"

הגר"ש כהן גילה: "מרן ביקש שנקנה תפילין לכל חייל וחייל"

רגעים אחרי שיצא מביתו של גאב"ד "העדה החרדית", הגאון רבי שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה, גילה: "מרן הרב עובדיה ביקש שנקנה תפילין לכל אחד ואחד מהחיילים המתגיירים. והם לא יודעים את זה" ● הערב צפוי הגאב"ד לכנס את בית-הדין ולהחליט האם לבטל את המפגן נגד הגר"ע (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
רבי שלום כהן, היום (צילום בלעדי: "כיכר השבת")

"מרן ביקש שנקנה תפילין לכל אחד ואחד, לכל חייל וחייל, וניתן לו. היה משהו כזה? והם לא יודעים את זה. הם חושבים שיש פה..." - כך אמר הגאון רבי שלום כהן שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, ביציאתו מהפגישה עם גאב"ד "העדה החרדית" רבי טוביה וייס שליט"א.

דברי הרב כהן - שנמנע לשוחח עם התקשורת בעשרות השנים האחרונות - משקפים את עמדתו של הגר"ע יוסף, שהכשיר את גיורי צה"ל, לאחר שווידא כי מדובר בגרים שקיבלו על עצמם עול תורה ומצוות - כפי שאמר אמש (מוצאי-שבת) הגר"ש עמאר בשיעור תורה מיוחד.

בפגישה בבית הגאב"ד השתתפו עוד: הגאון רבי משה צדקה שליט"א, הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א והרב מוצפי חתן הגרש"מ עמאר שליט"א. לצידם נכח גם יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי.

במהלך הפגישה, הבהירה המשלחת לגאב"ד את עמדת מרן הגר"ע יוסף שליט"א בעניין הגיור הצבאי, כשהושם דגש על כך שמדובר בגרים שקיבלו על עצמם עול תורה ומצוות.

בידי המשלחת היה "מכתב הסברה" מיוחד שניסח מרן הגר"ע יוסף, בו הבהיר את עמדתו בסוגייה הרגישה שמחוללת סערה בישראל.

הגאב"ד הקשיב לדברים ואמר כי יכנס את בית-הדין של "העדה החרדית", שם תתקבל ההחלטה בנוגע למפגן הצפוי ביום רביעי הקרוב בכיכר השבת בירושלים - נגן מרן הגר"ע.

בינתיים, אותות המחלוקת עושות את שלהם. רחובות ירושלים מכוסים בשעות האחרונות במודעות מכל הצדדים, בהם ביטויים קשים על אישים שונים.

בצהריים נחשף ב"כיכר השבת" כי "מכתב ההסברה" נוסח לאחר שיחת טלפון בין הגר"ש וואזנר לגר"ע יוסף. המכתב, כך נראה בינתיים, לא יתפסם ברבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר