הסוד האפל של עמנואל > מסמך

הגר"מ שפרן: אסור לפגוע בהורים שהתלוננו על המנהל

"המשפחות מעמנואל ועוד משפחות המעורבות בעניין, התייעצו בדעת תורה, עובר לעשייתן" - כך כתב הדיין הנודע, הגר"מ שפרן, להורי הילדים הפגועים בעיצומה של הפרשה הקשה ● "כיכר השבת" חושף את המסמך ומגלה: הגר"מ הורה להורים לפנות לאנשי מקצוע. פרסום ראשון (חרדים, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הגר"מ שפרן (מאיר אלפסי, שטורעם)

בי"ד אלול תשס"ח שיגר הדיין הגאון הרב מנחם-מענדל שפרן מכתב תמיכה בלתי מתפשר בהורי הילדים הפגועים מעמנואל. רק כעת, שלוש שנים אחרי, עם חשיפת הפרשה, המכתב מתפרסם ושופך אור על ההתרחשות כולה.

הנאשם טוען כי מדובר בעלילה שפלה, אבל הרב שפרן נחרץ במכתבו. "בנוגע לפרשה המצערת שהתפתחה ביישוב עמנואל, הננו לאשר שהמשפחות שיחיו ועוד משפחות המעורבות בעניין, התייעצו בדעת תורה, עובר לעשייתן, ועל-פי-זה פעלו", הוא כותב.

הגר"מ שפרן, מסבירים גורמים שהיו מעורבים בפרשה מתחילתה, הוכנס לסוד העניינים כשהגיעו התלונות הראשונות.

המכתב מופנה לקהילה כולה, ובאמצעותו קרא הגר"מ שפרן ל"מוסדות החינוך, מנהליהם ומוריהם, ותושבי היישוב בכלל להתנהג כלפיהם בכבוד הראוי וכל-שכן שאסור לרודפם או לבזותם, ובפרט את ילדיהם".

הגר"מ שפרן גם מתווה את המשך הדרך, מבחינת ההורים. "מהראוי היה שלפחות עכשיו יטופל העניין על-ידי המתמצאים ומתמחים בנושא".

"ולהשומעים יונעם, ותבוא עליהם ברכת טוב", חותם הדיין את המכתב.

הסוד נחשף?

כזכור, תוכנית התחקירים "360" הציגה השבוע תחקיר מטלטל, ולפיו פרשת עמנואל לא פרצה בגלל מאבק על זהותו של בית-הספר "בית יעקב" בעיר, אלא בשל פרשה מכוערת שהכתימה קשות את הקהילה כולה.

"אחרי הכישלון הספרדי במאבק, נערכה פגישה בין כמה רבנים ספרדים. מישהו לחש באוזניהם כי דבר אחר לחלוטין עומד מאחורי הפרשה המסעירה. סוד אפל", מתארים מגישי התוכנית.

בין היתר, נטען בתחקיר כי שלושה תלמידים מהתלמוד תורה המקומי התלוננו נגד מנהל התלמוד תורה. כל השלושה הם בנים למשפחות בעלות תשובה, המנהל, נטען בתחקיר, הוא חסיד סלונים.

בגלל התלונה שהוגשה התאחדה הקהילה כולה נגד המשפחות, וכך החל המאבק.

הרב יצחק וויינברג, אחד ממובילי המאבק, תועד במצלמה נסתרת כשהוא מגן על המחנך. "כל השלושה הם מחללי שבת, הם עבריינים", הוא אומר.

ויינברג טוען שמדובר בשקרים. "זו עלילה", טוען גם עורך דינו של המנהל הנאבק בימים אלה בהאשמות הנערים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר