"האגודה למניעת חילול קברי ישראל":

"אתרא קדישא הפקירה את עצורי יבנה. ההפגנות - בלוף"

המאבק על חילולי הקברים: ארגון "אתרא קדישא" חידש את ההפגנות נגד עבודות "רשות העתיקות", הפעם בעיר יבנה ● ב"אגודה למניעת חילול קברי ישראל" מאשימים את "אתרא" כי ההפגנות נועדו כדי לעורר פרובוקציה. "לעצורים הם לא דאגו למזון לפסח. ההפגנות הן נקמה נגד רשות העתיקות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ארכיון (פלאש 90)

המאבק על חילולי הקברים התחדש בימים האחרונים. הפעם, המהומה מתחוללת במוקד חדש-ישן: במסילת הרכבת ביבנה, שם מתבצעות עבודות של "רשות העתיקות".

במהלך ימי חול המועד הפגינו עשרות אברכים במתחם החפירות, כמה מהם נעצרו ושוחררו כעבור מספר שעות בהשתדלות עסקנים.

ב"אגודה למניעת חילול קברי ישראל" מאשימים את "אתרא קדישא" כי ההפגנות נועדו כדי לעורר פרובוקציה בלבד.

"במקום קיים פיקוח של האגודה, על-ידי בית-הדין של רבי ניסים קרליץ והרב משה שאול קליין, מבית הדין של מרן הרב וואזנר יחד עם הרב אוירבך, חתנו של הגרי"ש אלישיב. גם הראב"ד, הגאון הרב משה שטרנבוך מעודכן במתרחש בשטח. הרבנים הגאונים מגבים אותנו בכל צעד", כך אומר הבוקר ל"כיכר השבת" העסקן ר´ אהרלה יקטר, ראש האגודה.

"האמת היא", טוען יקטר, "שרשות העתיקות מסרבת לשתף פעולה עם אתרא קדישא כיוון שלטענתה היא מתנכלת לאנשיה ללא סיבה. כנקמה, החליטו בארגון להפגין במקום על אף שאין כל בעיה הלכתית בעבודות המתבצעות ביבנה".

יקטר מוסיף וטוען כי "אתרא קדישא", שהביאה לישראל שורת תורמים פוטנציאלים לארגון, חוללה את המהומה כדי להשפיע על היקף התרומות.

"הם לא דאגו לאברכים שנעצרו במהלך הפגנות השווא לאוכל כשר לפסח ולמצות בעת שהותם בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר