מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו

הפרוטוקול גילה: יו"ר אתרא קדישא ביקש לחפור קברים

האם יו"ר אתרא קדישא - ר´ דוד שמידל בעצמו השתתף בפגישה ברשות העתיקות וביקש לחפור קברי יהודים? פרוטוקול אותו חושף היום העסקן אהרל´ה יקטר מגלה, כי אכן כך אירע: "מטרת הפגישה – בקשת הרב שמידל משוקה דורפמן שרשות העתיקות תחפור קברים יהודים לצורך הצגתם לקהל". גיוועלד!!! (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

פרסום ראשון: יושב ראש ארגון אתרא קדישא הרב דוד שמידל, יזם חפירת קברי יהודים. כך עולה ממסמכים אותם חושף היום העסקן אהרל´ה יקטר.

על פי המסמכים, יזם הרב דוד שמידל בעצמו בשנת 2009 חפירת קברי יהודים בבית העלמין היהודי העתיק באבו כביר, וזאת לאחר שרבנים אחרים התנגדו לכך וטרפדו את התכנית.

לא מאמינים? גם אנחנו. הנה ציטוט מהמסמך: "מטרת הפגישה – בקשת הרב שמידל משוקה דורפמן שרשות העתיקות תחפור קברים יהודים בשטח שבנדון לצורך הצגתם לקהל".

הקטע המדהים דלעיל, הינו מתוך פרוטוקול-פגישה שנערכה ברשות העתיקות, בהשתתפות "שוקה דורפמן, יוסי לוי, הרב מיכאל שמידל, יחזקאל קלמנוביץ´ ומשה עג´מי". פגישה שנערכה בתאריך 28/6/09. נושא הפגישה היה, סוגיית חפירתו של בית הקברות היהודי באבו כביר.

מלחמות הקברים

מסתבר, כי מלחמות הקברים ממשיכות לספק פנינים ולגלות את האמת העומדת מאחורי ארגון אתרא קדישא, זה המתיימר להגן על קברי ישראל מידיה של רשות העתיקות ויזמי נדל"ן תאבי בצע. אך מסתבך בעצמו - פעם אחר פעם, בגילויים מביכים על חפירות קברים על ידו, סחיטת כספים, ומלחמות שווא על קברי גויים, ואפילו על עצמות חזירים.

את המסמך אותו אנו חושפים היום כאן לראשונה, גילה כאמור העסקן אהרל´ה יקטר, איש האגודה למניעת חילול קברים, מי שפרש לאחרונה מאתרא קדישא בזעם, לאחר שלדבריו, אופן התנהלותם נגלה לעיניו.

המדובר בדיון שכונס כאמור ע"פ הפרוטוקול, לצורך דיון בבקשתו של הרב שמידל ממנכ"ל הרשות שוקה דורפמן, כי הרשות תחפור קברי יהודים בבית העלמין היהודי העתיק באבו כביר, וזאת לצורך הצגתם לקהל:

"הרב שמידל: לאחרונה פנתה אלי אחת מאמהות ילדי בית הספר לטבע בבקשה שאאשר את חפירת הקברים היהודיים לצורך הצגתם לקהל. המגמה הינה שרשות העתיקות תחפור את הקברים עד לגובה העצמות ללא נגיעה בהן. ניתן להתחיל בחפירות באזור עליו אמורים להקים את אולם הספורט".

מי בעד - מי נגד

אבל זה עוד לא הסוף. הנה דבריו של מנכ" הרשות שוקה דורפמן, על מטרת החפירות, מי התנגדו לחפירת הקברים, ומי הסכים עם רשות העתיקות: "שוקה דורפמן: מבחינה סטטוטורית, תכנית הקמת אולם הספורט נדחתה בעקבות התנגדות הרב לאו והרב שווינגר. חפירת הקברים תוסיף נדבך חשוב לידע על הקבורה של יהודי יפו בתקופה הביזנטית וגם אני כמו הרב מסכים שיש לבצע את החפירות".

או במילים אחרות: "הרבנים מטעם" ונציגי הציונים - היינו הרב לאו והרב שווינגר, הם אלו שהתנגדו לחפירת הקברים למען הקמת אולם ספורט, ומי עמד למולם מנגד וצידד בחופרים? לא אחר מיו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל, שצידד בעמדתה של רשות העתיקות.

אכן, גיוועלד!!!

הפרוטוקול המלא:

ירושלים, ‏ז´ בתמוז תשס"ט
‏29 ביוני 2009
J-40724

הנדון: בית הקברות היהודי באבו כביר - סיכום פגישה מתאריך 28.6.09

משתתפים: שוקה דורפמן, יוסי לוי, הרב מיכאל שמידל, יחזקאל קלמנוביץ´ ומשה עג´מי.

מטרת הפגישה – בקשת הרב דוד שמידל משוקה דורפמן שרשות העתיקות תחפור קברים יהודים בשטח שבנדון לצורך הצגתם לקהל.

להלן עיקרי הדברים:
הרב שמידל: "לאחרונה פנתה אלי אחת מאמהות ילדי בית הספר לטבע בבקשה שאאשר את חפירת הקברים היהודיים לצורך הצגתם לקהל. המגמה הינה שרשות העתיקות תחפור את הקברים עד לגובה העצמות ללא נגיעה בהן. ניתן להתחיל בחפירות באזור עליו אמורים להקים את אולם הספורט".

שוקה דורפמן: "מבחינה סטטוטורית, תכנית הקמת אולם הספורט נדחתה בעקבות התנגדות הרב לאו והרב שווינגר. חפירת הקברים תוסיף נדבך חשוב לידע על הקבורה של יהודי יפו בתקופה הביזנטית וגם אני כמו הרב מסכים שיש לבצע את החפירות".

משה עג´מי: "תכנית התב"ע של האזור כללה בתוכה הקמת מבני מגורים רבים. בשל התערבות הרשות התב"ע בוטלה ובעלי הקרקעות קיבלו קרקע חלופית.
התב"ע החדשה נקראת "פארק החורשות" והיא מייעדת את כל השטח לשצ"פ כאשר חלק ניכר מהשטח יועד לפארק ארכיאולוגי".

להלן החלטות המנהל:
1. רשות העתיקות תחפור את הקברים במימון עיריית תל אביב כחלק מהפארק.
2. בשלב הראשון ייבדק השטח של אולם הספורט על ידי הרשות בשיתוף נציגי הרב שמידל,
במידה ולא יתגלו שם קברים ישוחרר השטח לבניית אולם הספורט.
3. בנושא פארק החורשות, נציגי הרב שמידל יעודכנו כבר בשלב הראשון בכל התפתחות.

רשם: משה עג´מי
תפוצה: משתתפים (פנימי)

תגובת אתרא קדישא

את תגובתו של יו"ר אתרא קדישא ר´ דוד שמידל לא הצלחנו לקבל עד למועד פרסום הכתבה. לכשתתקבל, תפורסם התגובה במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר