תיעוד מיוחד

65 שנים אחרי שנולד בברכת האדמו"ר: ח"כ מוזס סגר מעגל

בשבת האחרונה, הגיע הרה"צ רבי ישראל הגר לבית שמש, ושבת במקום יחד עם קהילת החסידים ● בשיאה של שרשרת אירועים, חנך חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס בית-מדרש לעילוי נשמתו של ה"דמשק אליעזר" מויז´ניץ זצ"ל ● מאחורי המבנה החדש עומדת מעשייה מופלאה. סיקור וגלריה (חרדים)

מוזס ורבי ישראל הגר בערב שבת (יעקב לדרמן)

שמחה גדולה שררה בקרב חסידי ויז´ניץ בבית שמש בשבת שחלפה, לרגל בואו של הרה"צ רבי ישראל הגר מויז´ניץ לשבות בעיר בשבת ולקבל קהל לעצה ולברכה.

שמחה עצומה עוד יותר שררה באותה שעה בליבותיהם הנרגשים של סגן שר החינוך ח"כ מנחם לייזר מוזס ובני משפחתו.

הסיבה: הרה"צ מויזניץ הגיע במיוחד בכדי לקבוע מזוזה בבית הכנסת אותו תרם והקים מוזס,ל עילוי נשמת רבו בעל ה"דמשק אליעזר" מויז´ניץ, על שמו קרוי מנחם אליעזר עצמו שנולד להוריו לאחר שנים רבות - בברכת הצדיק.

כידוע האדמו"ר ה"דמשק אליעזר" מויזניץ היה הראשון מאדמו"רי בית ויזניץ שהגיעו לישראל לאחר השואה האיומה והחל בשארית כוחותיו לקומם את שברי היהדות, ולהחזיר את עטרת החסידות המפוארת ליושנה.

אחד התלמידים המקורבים לרבי, היה הרב שלמה זלמן מוזס ז"ל שבמשך שנים רבות לא זכה להיפקד בזרע של קיימא, ורק לאחר ברכתו המפורשת של הרבי זצ"ל, נולד בנו - הלוא הוא מנחם לייזר מוזס, שידוע בפי כולם כילדו הראשון של הרבי, מאחר שהדמשק אליעזר לא השאיר אחריו זרע של קיימא.

עתה, עשרות שנים לאחר פטירת רבו, הוקיר סגן שר החינוך טובה והקים בית-מדרש לעילוי נשמתו של הרבי זצ"ל, שיהווה קרן אור רוחנית לזכרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר