פרסום ראשון

בוטל ביקור הגר"ח קנייבסקי באלעד, בירך את ראש-העיר

תושבי אלעד התכוננו לביקורו ההיסטורי של מרן הגר"ח קנייבסקי בעירם. העירייה השקיעה, התוכניות התגבשו, אך ברגע האחרון - הביקור בוטל ● ראש-העיר, יצחק עידן, נקרא אל הגר"ח. "שמעתי שאתה איש שלום ומתרחק מן המחלוקת. השם יעזור שתצליח בכל מעשי ידיך", בירכו. ומה כתב הגר"ח לראש-העיר? (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |

סדר היום הוכן בקפידא, התוכנית קרמה עור וגידים וארגון האירוע הענק הגיע לשלביו הסופיים, אלא שברגע האחרון, נבצר ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, להגיע לעיר אלעד ולהשתתף בחנוכת בית ההוראה החדש של הגאון רבי שבח-צבי רוזנבלט שהוקם במרכז העיר אלעד.

תושבי העיר התכוננו במרץ ובהתרגשות לקראת בואו ההיסטורי של הגר"ח קנייבסקי לעיר, לראשונה מאז היווסדה. העירייה השקיעה משאבי עתק, אך ברגע האחרון, לאכזבת כולם, הכול נגנז, והטקס נדחה.

בהוראתו של הגר"ח קנייבסקי, נקרא אמש (שבת) ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, לבוא ולהיכנס אל הקודש פנימה, לשיחה עם הרב, על-פי בקשתו האישית.

בשעות הצהריים (ראשון), הגיע ראש העיר אל בית הרב ברחוב רשב"ם בבני ברק, ונכנס אל חדרו הסגור של הרב. הגר"ח לחץ את ידו ממושכות והפגין כלפיו חמימות נדירה, השיחה בין השניים נמשכה דקות ארוכות.

הגר"ח הביע את צערו על-כך שלא יוכל לבוא ולהשתתף בטקס חנוכת בית ההוראה, והוסיף ובירך את עידן וחיזק את ידיו על פעילותו הכללית ועל פעילותו בנושא בתי ההוראה בפרט.

"שמחתי לשמוע שאתם עוזרים ומסייעים להרבות תורה", אמר הגר"ח קנייבסקי לראש העיר הנרגש, "שמעתי שאתה איש שלום ומתרחק מן המחלוקת", הוסיף הגר"ח.

"שיהיה לכם הרבה נחת מהילדים, והשם יעזור שתצליח בכל מעשי ידיך", בירכו הגר"ח קנייבסקי בחמימות. "מאוד צר לי שלא יכולתי לבוא, אבל זה דבר גדול מאוד שמקימים שם בתי הוראה", הוסיף הרב.

בנוסף, קיבל ראש העיר אלעד יצחק עידן, מכתב מיוחד, שנכתב בכתב ידו של מרן הגר"ח קנייבסקי, במוצאי אסרו חג-דשבועות תשע"א, בו הגר"ח מחזק את ידיו ומברכו.

וכך כותב הגר"ח קנייבסקי במכתב שתוכנו הגיע לידי "כיכר השבת":

"לכבוד הרה"ג ר´ יצחק עידן שליט"א, ראש-העיר אלעד.

לא יכולתי לבוא להשתתף בחנוכת הבית של הבית הוראה החדש בעירכם בראשות הגאון רבי שבח רוזנבלט שליט"א. באתי בזה לחזק את ידיכם כי הדבר חשוב מאוד ונחוץ מאוד בעירכם שיהיה בית הוראה מסודר לאברכים בני תורה שיוכלו לשאול לת"ח גדול כמוהו כל שאלה קטנה וגדולה. תזכו להרבות פעלים לתורה ויראה ולהגדיל תורה ולהאדירה", על החתום, מרן הגר"ח קנייבסקי.

ראש-העיר קיבל את המכתב מידיו של הגר"ח קנייבסקי, והבטיח כי יעשה ככל יכולתו להגדיל תורה ולסייע בידי בתי ההוראה בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר