דרמה באלעד:

צביקה הרבסט במכתב לגפני: "החלטתי לוותר על הרוטציה"

הביצה הפוליטית האלעדית סוערת: יו"ר דגל התורה באלעד צביקה הרבסט, שלח הבוקר מכתב למזכ"ל דגל התורה משה גפני, בו הוא מודיע על ויתור מצידו על מינויו למ"מ רה"ע במסגרת הסכם הרוטציה, וכי הוא "ממליץ למנות לתפקיד הסגן את עו"ד גרוסמן". המשמעות: המ"מ הנוכחי זליג אורלנסקי יישאר בתפקידו (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

טורף את הקלפים: ימים ספורים טרם כניסת הסכם הרוטציה לתוקף, והתפטרותו של ממלא מקום ראש עיריית אלעד הנוכחי - זליג אורלנסקי מתפקידו - במסגרת הסכם הרוטציה שנחתם בינו לבין יו"ר דגל התורה באלעד צביקה הרבסט, הודיע הבוקר הרבסט במפתיע למזכ"ל דגל התורה משה גפני, כי הוא מוותר על קיום הסכם הרוטציה.

המכתב, אותו חשף הבוקר המקומון האלעדי "חדשות אלעד", נמסר לידיו של גפני בידי הרבסט עצמו, בפגישה שנערכה ביניהם הבוקר, במשרדי דגל התורה ברח´ קהילות יעקב בבני ברק. מה היה תוכן הפגישה עדיין לא ידוע, אך מקורבים מספרים, כי לאחר פגישה שהחלה באופן נוקשה, יצא הרבסט מהמקום כשהוא מחוייך כולו.

מוותר על ההסכם

במכתבו לגפני אומר הרבסט, כי "כידוע לך, ע"פ הסכם שנחתם מיד לאחר הבחירות באלעד על דעת מרנן גדולי ישראל שליט"א ולמען הרבות שלום ואחדות - אמורה להתבצע רוטציה שמשמעותה חילופי גברי בתפקיד סגן ראש העיר בשכר - בכ"ט סיוון תשע"א. ההסכם הוצג כנדרש במליאת המועצה בעת אישור המינויים ע"י חברי מועצת העיר ובהתאם לכך אף נחתם מכתב ההתפטרות ע"י הנציג המכהן".

אלא שכאן מגיעה ההפתעה: "לאחר ששקלתי רבות בעניין ולאחר שקיבלתי את ברכת גדולי ישראל שליט"א להחלטתי, הנני להודיעך כי אין בכוונתי להיכנס לתפקיד המגיע לי ע"פ ההסכם הנ"ל. אמשיך לשרת נאמנה את הציבור כפי שעשיתי עד היום בתפקידי כחבר מועצה ויו"ר התנועה באלעד ויחד עם צוות לשכתי נמשיך להירתם ולסייע ככל שנידרש למען התפתחות וביסוס עולם התורה, מתן מענה ופתרונות לבעיות המעסיקות את הציבור ונמשיך במדיניות הדלת הפתוחה והאוזן הקשבת לכל פונה ומתן סיוע במגוון תחומים נרחב" כותב הרבסט.

ההמלצה: עו"ד גרוסמן

אז מי יהיה המחליף? הרבסט כמובן אינו מעלה בדעתו להותיר בתפקיד את המ"מ המכהן זליג אורלנסקי: "באשר לאיוש התפקיד עליו אני כאמור מוותר - הייתי מציע למנות כסגן ראש העיר את עמיתי לסיעה מזה שנים רבות הרב עו"ד שמואל גרוסמן שיחי´, הפועל ותורם ממרצו ומזמנו למען ציבור בני התורה, ואני חושב שבעת האמורה לחילופי המשמרות זוהי ההזדמנות לומר תודה ולהסדיר את חובה המוסרי והציבורי של תנועת דגל התורה וציבור בוחריה כלפי איש ציבור, כאמור, זו תהיה דוגמה למופת להערכה האמורה להינתן לאיש ציבור".

המשמעויות

מניתוח פוליטי של ההתפתחות עולה, כי הרבסט ככל הנראה מבין, כי בשל היריבות הקשה בינו לבין אורלנסקי וההיסטוריה הקשה - אליה אין כאן המקום להיכנס, אפסו סיכויו להתמנות לתפקיד, ובשל כך הוא מחפש מוצא של כבוד מהמצב הקשה בתנועת דגל התורה אליו נקלע.

אלא שכמו במשל הידוע על זה שגם אכל את הדגים המוקלקלים, גם שילם הכסף, גם קיבל מלקות וגם גורש מהעיר, עשוי כעת הרבסט למצוא את עצמו.

מבחינת מקורבי אורלנסקי, ברגע בו הרבסט ויתר על ההסכם, שוב אינו יכול לקבוע מי יהיה ממשיכו בתפקיד, ומשכך - יהיה זה ללא צל של ספק המ"מ הנוכחי, היינו אורלנסקי יריבו, למרות שזה האחרון מצהיר, כי "ביום ראשון אכנס אל ראש הישיבה ועד אז אינני יודע כלום".

אולם אם חשב מאן דהו כי נדיבות הלב של הרבסט תנוצל לאיחוד השורות, באה המלצתו של הרבסט למנות לתפקיד את עו"ד גרוסמן, סטרה על לחיי אורלנסקי, וסגרה את הגולל על האפשרות.

זאת ועוד, גם בצידו של העו"ד גרוסמן - במידה ורצה להתמנות לתפקיד, עשויים כעת לכעוס על הרבסט, זאת לאחר שויתורו על ההסכם, שם קץ לרצונם לראות את עו"ד גרוסמן בתפקיד.

ההמלצה של הרבסט למינוי עו"ד גרוסמן, אינה שווה את הנייר עליו נכתב, ויתירה מכך - אף מהווה "אצבע בעין" למקורבי גרוסמן, המבינים היטב כי הרבסט עשה להם תרגיל ושם קץ לחלומם.

האם יש הסכם סודי?

אלא שכל הניתוח דלעיל נכון, אך ורק באם הפרטים כולם ידועים לנו. במידה וקיים הסכם סודי כלשהו בין הצדדים, כמו למשל על הסכמה משותפת למועמדותו העתידית של הרבסט לתפקיד ראש העיר (הסכם שכל הצדדים מכחישים כרגע את קיומו), הרי שהרבסט לכאורה עשה מהלך ראוי ונבון, שעשוי להשתלם לו בהמשך.

דבר אחד ברור: אלעד - כמו אלעד, ממשיכה להפתיע. שום דבר שם, אינו בגדר "בלתי צפוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר