פגישה מפתיעה

הגרי"ש לניצן אלון: "יש לנקוט יד קשה נגד מסתננים לשכם"

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ניצן אלון, שנחשב לאויב ההתיישבות, נפגש אמש עם מרן רבי יוסף שלום אלישיב וביקש את ברכתו וכן את התייחסותו לבעייתיות בכניסה למתחם קבר יוסף בשכם ללא אישור ● "קיים איסור חמור להיכנס לשכם ללא תיאום עם כוחות הביטחון", אמר לו הגרי"ש (חרדים)

שושי הלר | כיכר השבת |
(מאיר אלפסי)

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ניצן אלון, שמוגדר לאחרונה כאוייב ההתיישבות ביהודה ושומרון, מנסה להתקרב חזרה לציבור הדתי. אמש נפגש אלון עם מרן רבי יוסף שלום אלישיב וביקש את ברכתו וכן את התייחסותו לבעייתיות בכניסה למתחם קבר יוסף בשכם ללא אישור.

הפגישה החריגה נעשתה בעיקר בשל האירועים האחרונים בקבר שכם והודעתם של חסידי ברסלב וגורמי הימין כי ימשיכו להיכנס למתחם ללא אישורים, וכן על רקע ההתבטאויות הקשות נגדו, והתקפת מכוניתו בתחילת החודש בצומת תפוח.

במהלך הפגישה אמר הרב אלישיב: "חל איסור הלכתי להיכנס לקבר בשכם ללא תיאום עם כוחות הביטחון, משום שהדבר גורם לסכנת נפשות, הן למתפללים והן לחיילי צה"ל". ובנוסף אמר הרב כי לצבא יש גיבוי לנקוט יד קשה נגד המסתננים, בשל "פיקוח נפש" של החיילים וגם מפני שהרב מתנגד באופן עקרוני להתגרות בערבים. אולם מקורביו של הרב מסרו כי הוא סירב לפרסם קריאה ברוח זו למתפללים.

מגרעין שכם, קבוצה המזוהה עם נוער הגבעות שפועלת כדי להגיע לקבר יוסף, לא תמיד בתיאום עם צה"ל, נמסר בתגובה לפגישה "אנו תקווה שהפגישה הערב תחזק את הבנתם של מפקדי צה"ל בדבר חשיבותם של המקומות הקדושים ביהודה ושומרון, ואת חשיבות פתיחתם ליהודים בגישה חופשית וקבועה. כך ראוי וצריך להיות במקום שהינו סמל לאומה, ואלפי יהודים רוצים להגיע אליו, אך לא יכולים עקב מגבלות הצבא".

פעילי הימין רואים באלון אחראי לפינוי בכוח של מאחזים ולפעילות נגד ההתיישבות, בתחילת החודש הותקפה בצומת תפוח מכוניתו של תא"ל אלון, על ידי צעירים המזוהים עם הימים, שהקיפו ובעטו במכונית בעוד הוא יושב בתוכה, הם צעקו לו "בוגד" והוא נאלץ לעזוב את המקום. בצה"ל ניסוי להמעיט בחומרת האירוע, ואמרו כי מדובר בכמה נערות שטפחו על הרכב וכי אלון לא ברח.

בהמשך התייחס הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ לתקיפתו של תא"ל אלון ואמר כי "אלון הוא קצין בעל זכויות רבות שהקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ואזרחיה".

בשבוע שעבר הורה שר הביטחון, אהוד ברק, לעו"ד אחז בן ארי, היועץ המשפטי של משרדו, לפנות ליועץ המשפטי לממשלה באופן מיידי "כדי למצוא כל דרך אפשרית במסגרת החוק, כולל שימוש בתקנות הגנה לשעת חירום, להפסקת פעילות פורעי חוק ומטרידים נגד תת-אלוף ניצן אלון, נגד בני משפחתו ונגד קצינים וחיילים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר