על הר קדשנו

למרות האיסור: מאות יהודים עלו להר הבית

גדולי ישראל קבעו כי העלייה להר הבית בימינו כרוכה באיסור 'כרת', אלא שזה לא מפריע מסתבר, לעשרות יהודים שומרי תורה ומצוות, לעלות להר הבית - למרות האיסור החמור הכרוך בכך. צפו בתיעוד עלייה להר הבית מהיום, של ילדים מקייטנת שבי שומרון יחד עם רבותיהם (חדשות, חרדים)

התופעה מתרחבת: בעיצומו של יום תשעה באב, עלו היום מאות יהודים להר הבית - מקום בית מקדשינו החרב. אלא שהיום - ולא בפעם הראשונה, המדובר באנשים שומרי תורה ומצוות, שעלו להר הבית - על אף האיסור ההלכתי החמור לעלות להר - איסור עליו הסכימו גדולי ישראל זה מכבר.

בין העולים היו גם 15 ילדי קייטנת הת"ת בשבי שומרון, שעלו להר יחד עם רבותיהם - הרב אמיר גרתי ור' אריה ליפו. אלו, הצטרפו לדבריהם לתלמידי ישיבות רבים, שאף קרעו קריעה בבגדם נוכח הר הבית הנתון בידי זדים.

יש לציין, כי על אף היום החם, סירבה המשטרה לאפשר הכנסת מים ושתייה להר עבור ילדי הקייטנה, וזאת בנימוק כי הדבר מהווה פגיעה ברגשות המוסלמים הצמים כעת את צום הרמדאן. אלא שזה לא הפריע לילדים, שפתחו בתום הביקור בריקוד, כשהם שרים "שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתך".

העלייה היום המצטרפת לעלייה קודמת של יהודים שומרי תומ"צ בחג הפסח.זו אורגנה בידי הקבוצה המכנה את עצמה "אגודת החרדים העולים להר הבית", שאף התגאתה, כי בחג הפסח החולף, הצליחה להרחיב משמעותית את מעגל תומכיה, ולטענתה, 50 חרדים עלו כבר בפסח במהלך החג להר הבית.

בהודעה שפרסמה אז הקבוצה נאמר: "בחול המועד האחרון נרשם בהר הבית שיא חדש: למעלה מ- 50 חרדים אנשים וטף מירושלים מביתר ומעמנואל הגיעו לשערי הר הבית בצהרי יום חמישי שעבר. מהערים החרדיות אף אורגנו הסעות מיוחדות להר הבית".

כזכור, הן מרן הגרי"ש אלישיב והן מרן הגר"ע יוסף קבעו, כי העלייה להר הבית אסורה על פי ההלכה באיסור חמור, כאשר להכרעתם הצטרפו גדולי הרבנים והפוסקים. אלא שלמרות זאת, מנסים גורמים שונים לעודד אנשים שומרים בתורה ומצוות לעלות להר, וזאת בהסברים ונימוקים שונים.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

64
למעלה מ- 1000 יהודים צדיקים בקרו בהר הבית בימי בין המצרים, וקיימו מצוות "לשכנו תדרשו ובאת שמה" אשריכם ישראל. חזקו ואמצו, כה לחי......!!!
רפאלי
63
אם אנחנו מפחדים מספק כרת אולי לא נתחתן שמא נגיע לספק כרת בנידה. אלא מאי צריך להיזהר, גם כאן ניכנס וניזהר.
יוני
62
רק לא מזמן בקשתם מהטוקבקיסטים לדבוק באהבת ישראל. בשביל מה הרכילות הזו? במקום לחפש טוב בעם ישראל מחפשים דברים רעים. כיכר ספק אם אתם נחשבים לאתר חרדי!
מאוכזבת
61
העליה להר הבית נתונה במחלוקת הפוסקים. הרב דב ליאור והרב זלמן קורן מתירים בחלקים מסויימים (שלשם עולים)
יהודי
60
מה הם לא מקבלים את מרן כפוסק ח"ו ???? הרי זה עניין הלכתי מובהק של טומאה וטהרה כיוון שלא יודעים לכוון את מקום קודש הקודשים .. מה גם שהעלייה להר עצמו בטומאה אסורה ליהודי , קל וחומר אם בטעות ידרכו באיזור של קודש הקודשים ... איזה גנובים אלה.. אני מבין שזה בא להם מלב חם , אבל יש הלכה !!!
maorlod
עכשיו סיימתי לראות ת'סרטון . מראים שמה בסוף את הרה"צ רבי שלום ארוש שליט"א ... מישהו מזהה אם זה בשטח הר הבית ?
maorlod
החלק עם הרב שלום הרוש שליט"א ודאי לא בהר הבית!!! הצילום קטוע בין הר הבית לפגישה עם הרב
נני
אני מכיר כמה תלמידי חכמים שעולים עם תלמידיהם להר הבית, נזהרים לא להכנס לאיזורים האסורים, והם בהחלט מכירים ומכבדים את פסקי הרב עובדיה יוסף אבל כמו בכל דבר בהלכה יש דיעות כאן ולכאן.
שמעלץ
הם הרי לא טובלים, ובשביל להיכנס אתה חייב להכניס אותם איתך, חשבת על הכיוון הזה?
אברהם האהוב
אבל אין לנו אלא דברי מרן ! וזה לא כזה פשוט שיש תמימות דעים בהלכה ושיש אזורים שהם לכולי עלמא מותרים בעלייה. זה ממש לא ככה . הפוסקים נחלקו לגבי האזורים המותרים בעלייה ולגבי האזורים האסורים.. ספק כרת, לחומרא ! תחמיר ואל תעלה . זו דעתו של מרן הרב עובדיה . בכל מקרה, אני מבין שהם נסמכים על איזשהו פסק,
maorlod
הרב עובדיה הוא פוסק והוא צדיק מאור ישראל גדול הדור.אך לא חייבים כל הרבנים לפסוק כמוהו אך אין זה אומר שהם מזלזלים בו ח"ו.
גילוי-דעת
כמו ששערי הלכה לא ננעלו עם הרמב"ם, כך גם הרב עובדיה הוא לא האות האחרונה שאי פעם תכתב בהלכה. עפר אני תחת כפות רגיל הרב עובדיה, אבל יש עוד פוסקי הלכה מלבדו. אם אתה ירא לענייני כרת, אל תעלה להר הבית. יש הרבה שיראים לכרת אך גם בטוחים היכן מותר ללכת והיכון אסור.
שמעלץ
זו בדיוק הסיבה שאי אפשר להגיע לאהבת ה' אמיתית, בלעדי יראת ה'. יראת ה' זה ההלכה. אהבת ה', זה הלב היהודי החם. אייי... הבלבול של הגלות...
ונוס
59
יש איזה מין תאווה להמציא הלכות לפני כמה דורות אנשי ירושלים היו נכנסים להר הבית ככה כתוב בספר ימי שמואל של שמואל הורביץ נין ונכד לחוזה מלובלין
ד
58
אכן הרמב"ם פוסק שיש איסור כרת בכניסה לקודש הקודשים, והראב"ד טוען ש"רק" לאו. מומלץ לעיין יותר בסוגיה זו (בדברי המאירי והרדב"ז). הרב טנדלר שליט"א עלה להר הבית בשבוע האחרון!
שריאל
הקדושה. יש מי שדחקו שגם לדעתו יש לאו.
כוללניק
57
יש הרבה מאד פוסקים שהתירו את העלייה ואף עלו ועולים בעצמם להר הבית (כמובן למקומות המותרים ובטהרה), עלינו להבין שההר נמצא בסכנה קיומית ועלינו להראות את נוכחותנו ולומר שאנחנו השליטים במקום וההר שלנו ורק שלנו, שימו לב בסרטון איך השוטרים מתנכלים ליהודים בזמן שהערבים עושים כרצונם האם מצב זה תקין?? וה' הט
מנשה
56
זה לא נכון שכל הרבנים פסקו בצורה גורפת שלא לעלות להר הבית,יש רבנים רבים ,רבנים גדולים שהתעסקו רבות בענייני המקדש ולמדו את הנושא בצורה עמוקה יותר אפילו מגדולי ישראל אחרים,שהודו שלא התעסקו כל כך בנושא זה..מה לעשות,צריך להכיר את העובדות...אז גם אם אני אישית לא עולה להר הבית,צריך לדעת שיש גב רחב הלכתי ש
יואל
55
ה' בוכה בשמים עלכם יש מקומות שמותר לעלות אלהם אבל אי אפשר לדעת איפו זה נמצא בהר הביית לכן קול מי שעולה חייב כרת ואני לא מבין מקימם את התורה איך שבא לכם
ישראל
54
כיכר האלה לאמ פרסמים את התגובה שלי! מה קרה להם?! יש מקומות בהר הבית שמותרים להיכנס.אך יש מקומות שאסורים להכנס ומתחייבים ר"ל בכרת. אנו מבינים את היבודים יראי-שמים האלה שומרי תורה ומצוות.את הכמיהה ואת הרצון לעלות להר הבית.ותאמינו לי שאני מקנא בהם.אך,כאמור יש מקומות שזה כרת ר"ל ואנו לא עולים כך פסקו
גילוי-דעת
53
את התשובות כותב הרב אלבוים בכבודו ובעצמו לידיעת הכותבים!!!
יצחקי
יש כבר לפחות 100 חרדים שעולים להר הבית. עיין באתר כיכר השבת, תגית "חרדים הר הבית".
שלמה וויספיש
52
הגר"ד ליאור רבה של קרית ארבע ורה"י שם שנחשב ודאי לאחד מגדולי ופוסקי הדור- מתיר. הרב גורן התיר שמעתי שהרב מרדכי אליהו התיר ליחידים לא לשקר בקשה
א
51
הם פשוט מראים לאנשים את הפסק האמיתי! אסור לעלות להר הבית בלי טבילה. וחוץ מזה אם הם לא יעלו הווקף ישתלט על הר הבית, ולכן יהיה מותר גם מדין כיבוש.
אחד
50
זה נושא הלכתי מורכב וגם הם לא נכנסו למקום האסור ע"פ שיטתם של פוסקים מסוימים ולכן התגובות הקשות אין להם מקום
ה
49
מה השטויות האלה? הרי יש מחלוקת!
חיים
48
במשנה מסכת כלים: ״הר הבית מקודש ממנו שאין זבים וזבות, נידות ויולדות נכנסים לשם. החיל מקודש ממנו שאין הגויים וטמאי מתים נכנסים לשם״ מכאן שמותר לטמאי מתים להיכנס להר הבית ועליהם להיזהר שלא להיכנס לתחום החיל הנמצא בתוך הר הבית. וכן פסק הרמב״ם בהלכות ביאת מקדש ג׳ ד׳: ״טמא מת, אפילו המת עצמו מותר להיכנס
עלה נעלה
47
ברח' שמואל הנביא 13 ירושלים. שום אופן לא בהר הבית ולא ליד הר הבית
נחמן
46
אין התערותא דלעילא, עלו להר וכבשוה...
שמעון
45
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה
44
כבר פסק הרמב"ם , טמא מת ואפילו המת עצמו מותרים להכנס במחנה לוויה. עד חומת החייל- סורג, מותר להכנס בטומאת מת אך צריך להטהר מטומאות היוצאות מהגוף. במקווה, הכשר לדאוריתא. לאחר הסרת חציצות חפיפה בחמין עיון וטבילה. כך פסק הרמב"ם והרדב"ז פסק שאין ספק שכיפת הסלע שם אבן השתיה א"ב אפשר לדעת בדיוק להיכן מ
נתנאל
43
צדיקים, לא ברור לי למה צריך ללבות את שנאת החינם ביום בו נחרב המקדש בעבור זה. גם אם ישנם עובדי ה' שלא סוברים כמונו זה לא אומר שהם לא בסדר. (עיינו בהקדמת הנציב לספר בראשית בחומשו העמק דבר). שנזכה להתאחד באמת ולהסיר כל צל של מחלוקת ואיבה בינינו אמן.
אסף
42
הרגשתי חייב תשובה לאדון ״מושון״ , אני יודע שהמושג ״עפת על עצמך״ מצוי ונחשב בקרבתך... בבקשה... תמשיך להיצמד לחיל הקרקע... (תגובה 64 , כמדומני)...
יחזקאל
41
יש מספיק שטח לעלות בלי חשש כרת.אבל העסקונה החרדית לא מאפשרת לרבנים דיון פתוח וענייני ללא נגיעות! אז זה נשאר "ענין של מזרוחניקים". אם המתנגדים לעליה להר הבית היו לפחות מטכסים עצה "מה עושים כדי לזרז את הגאולה" והיו עושים משהו בנידון-החרשתי. אבל הם כמו זכריה בן אבקולס:לא עושה כלום בעצמו,וגם משתיק כל מי
שחור כתום
40
הרב דב ליאור – קרית ארבע. הרב נחום רבינוביץ – מעלה אדומים הרב מנחם פליקס – אלון מורה. הרב דוד דודקביץ – יצהר. הרב יצחק שפירא – יצהר. הרב ישראל רוזן – אלון שבות. הרב יצחק לוי – אלון שבות. הרב יעקב מידן – אלון שבות. הרב יהודה קרויזר – מצפה יריחו הרב אבי גיסר – עפרה הרב דניאל שילה – קדומים הרב ישראל
רבנים
יש מקומות בהר הבית שמותרים להיכנס.אך יש מקומות שאסורים להכנס ומתחייבים ר"ל בכרת. אנו מבינים את היבודים יראי-שמים האלה שומרי תורה ומצוות.את הכמיהה ואת הרצון לעלות להר הבית.ותאמינו לי שאני מקנא בהם.אך,כאמור יש מקומות שזה כרת ר"ל ואנו לא עולים כך פסקו הרבנים הראשיים הרב ניסים והרב אונטרמן זצ"ל הרב אברה
גילוי-דעת
39
ולבנות את בית מקדשנו (פרשת תרומה)
ציטרון
38
איזה אהבה איזה זכות יש לכם תזכו למצות
ליאורה
37
במשנה מסכת כלים: ״הר הבית מקודש ממנו שאין זבים וזבות, נידות ויולדות נכנסים לשם. החיל מקודש ממנו שאין הגויים וטמאי מתים נכנסים לשם״ מכאן שמותר לטמאי מתים להיכנס להר הבית ועליהם להיזהר שלא להיכנס לתחום החיל הנמצא בתוך הר הבית. וכן פסק הרמב״ם בהלכות ובהלכות ביאת מקדש ג׳ ד׳: ״טמא מת, אפילו המת עצמו--מות
דוד
36
כיכר פסיקו לצזנזר חדרי חרדים לא מצנזרים כמוכם! כתבתי תגובה לעניין הכתבה בלי לשון הרע (כאילו שאתם מצנזרים לשון הרע) בלי דיבה בלי הסתה למה אתם מצנזרים?????????!!!!!!!!
גילוי-דעת
35
ככה זה כשרוצים להראות לגויים מי אנחנו, ולא חושבים למה זה עלול לגרום. בשביל מה מה זה נותן להם? סתם ניגוח יש בית כנסת ולשם הולכים. אם הפוסקים אמרו שאסור אז שומעים בקולם ולא לשום רב אחר שמתיר כי הוא לא פוסק. וזה ההבדל הגדול שהם גדולים יותר ממנו בתורה ולהם צריך לשמוע.
אני
34
מי זה שם בסוף הסרטון הרב שלום ארוש???????????????
א
33
צר לי שבמוצאי ט"ב צריך להגיב לאיזה חולי ל"ע. גם הכותרת של הכתבה שלכם אינה במקומה. אינני רוצה לפתוח תיבת פנדורה זו - אני מעוניין לחדד עניין אחד. משני עברי המתרס עומדים שני גדולי דור. כל אחד בהשקפת עולם שונה. אין ספק שבעבר אסרו את העליה להר הקודש מפני הכותרת הנ"ל. בימינו כשיש מסגרת הלכתית וניתן להמ
אלבז
32
זה לא ברור שאסור יש רבנים שכן מתץירים.אז אם זה תורם לאחיזתנו על ארץ ישרל למה לעודד את זה?
אורי
31
עם כל הכבוד לרבנים בגדולים והחשובים שאוסרים יש הרבה פוסקים שמתירים! "אלא שלמרות זאת, מנסים גורמים שונים לעודד אנשים שומרים בתורה ומצוות לעלות להר, וזאת בהסברים ונימוקים שונים." ממש לא אמירה לעניין!
עמ"י חי
30
הם מכבדים רק את הצום הרמדן ואת צום תישעה באב לא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים
29
"עלו ההר ובנו הבית.." הרב מרדכי אליהו התיר עליה. כלום, הוא לא גדול? הרב עובדיה אסר מחשש שמא יעלו ללא טבילה, כלומר מי שעלה לאחר טבילה למקומות המותרים, לא חייב כרת. כחום הוא לא גדול? והרמב"ם שהתיר הכנסת המת עצמו להר הבית, כלום הוא לא גדול? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם בלוך
28
עד היום ניסיתם בכל דבר למצוא את הקולא חברה מעורבת שמיטה לא לשמור לא ללמוד תוקרה ופתאום במצווה זו אתם יותר מחמירים מהחרדים אתם עושים את זה רק בשביל להראות לאומנות ושליטה ואין לדבר כל קשר למצווה תפסיקו עם הדברים הללו זה גורם שיזרקון אותכם מבתיכם כמו כלבים מגוש קטיף כך בסוף יעשו לכם בשטחים כי מי שחוטא
חרדון מצוי
שונאי ישראל שהלכו להיפגש ולעודד את אחמדינג׳אד ואת ערפאת (זצ״ל?) במלחמתם בעם ישראל נמצאים כיום רובם ככולם בגלות באמריקה. והר ציון תהיה פלטה. עלה נעלה וירשנו אותה.
דוד
מכיר אותם ואני יודע שאין שם יראת השם.
מכיר
27
מפתחות: א. דעת רבי מרדכי אליהו זצ"ל – ארבע מכתבים. ב. דעת בנו רבי שמואל אליהו שליט"א. ג. דעת רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל ד. דעת רבי יחיאל מיכל טיקוצינסקי זצ"ל. ה. דעת רבי בן ציון מוצפי שליט"א. ו. דעת רבי צבי עידאן שליט"א ז. דעת רבי משה דוד טנדלר שליט"א – חתן רבי משה פיינשטיין זצ"ל. ח. דעת רבי דב ליאור
חיים
26
יש גם רבנים שאוסרים ללכת. לכותל. קבר רחל. חברון. מי אנחנו שנקבע מה מתור מה אסור. אבל רוב רובם של הרבנים החרדים אוסרים 50 אנשים חרדים זה אפילו לא נחשב אחוז מתוך חצי מליון חרדים אבל זה רק מראה כמה הגלות של 1964 שנים קשה שיבנה בית המקדש במהרה ואז ב״ה נדע מי צודק מותר או אסור (נשלח באמצעות כיכר
משה יעקובוביץ
25
רבותי. חדשות טובות : למעלה מאלף יהודים צדיקים עלו השנה להר הבית בימי בין המצרים, לקיים מצות "לשכנו תדרשו ובאת שמה"... אשריכם ישראל.
יוחנן לוין
24
מה זו הכתבה החד צדדית הזו?? לכל אחד יש רב שפוסק לו מה לעשות.. רבני הציבור החרדי פסקו שלא לעלות. ואילו רבנים מסויים פסקו לתלמידהם שמותר ואף מצווה לעלות!! תפסיקו לחשוב בצמצום- תגלו שיש עוד דעות בעולם וגם אם לא מסכימים איתם יש להיות פתוחים לקיום דעות אלו...
שירן
23
עוברים בשאט נפש על הלכה עם עונש כה חמור השם יצילנו מעמי ארצות!!!!!!!!!!!!!!!!
צ
22
וגם טובלים עם הבנים שלהם במקווה שזה איסור תורה ולאו מתרי"ג מצוות לרמבם!!!!!!!!!!!!!השם יצילנו מן הכיעור ומן הדומה לו יש שתי כתות עיקריות והמבין יבין!!!!!!!!!!!
צ
אסור להוציא לעז. תפסיקו להיות עוורים עם סטיגמטות. אין אף אחד שעולה להר הבבית, בלי שידע מה מותר ותה אסור. לכולם ידועה חומרת איסור כרת בעליה למקומות האסורים. לכן תפסיקו להלעיז ותתחילו לדבר לענין.
אמיר גרתי
21
עצם המושג ״ספק כרת״ לא מכריח שיש צורך להחמיר, מסיבה פשוטה ( שאמורה להוות אתגר שיכלי לרבים מהמשתלחים, ואני אפילו אוחז מאד מהם כי הם חזקים, גם במושכלות שאחרי המושכל הראשון, וכפי שאנו מחוייבים להבין, זו אכן, ״אמונת חכמים״) כדלהלן: כאשר באים לדון בעניני ספיקות, מדברים על גדרים הלכתיים של ספק ספיקא וספק
יחזקאל
עפת על עצמך אה?
מושון
20
אולי גם תפרסמו את הדיעות שמתירות לעלות? אולי גם תפרסמו את הביסוס ההלכתי עליו מסתמכים העולים? אני מחכה לכותרת: "תימני הניח סיר מרק על הפלטה בשבת ועובר על איסור כרת"... אוי, אופס. יש להם על מי לסמוך...
שמעלץ
יש להבין (אך לא בהכרח להסכים) עם עוד דעות חוץ משלנו!!
שירנוש
19
הרמב"ם בהלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד' "טמא מת אפילו המת עצמו מותר לךהכנ ס להר הבית"
שמואל פיש
18
גם מחללים שם שמיים. וגם מתחייבים ב כרת* בשביל הפרסום. "כרת תכרת הנפש ההיא מעמיה" פי' שלא יקומו כיהודים אפי' בתחיית המתים. נ.ב. טוב שהם עלו כי ממילא לכשיבנה ביהמ"ק הם לא יוכלו להכנס.וד"ל.
י.י.ב
אמנם מה שהם עשו זה חמור מאוד ונגד ההלכה . אך הם עשו זאת מלב יהודי חם ! אותו אחד שקרע קריעה ממש מרגיש את החורבן . אל תשכח שהגמרא מספרת , שאסור לברך כשסכין על השולחן בגלל אותו החסיד שבירך ברכת המזון והגיע לברכת ירושלים ומרוב צער דקר את עצמו ...וכי תימא, האם הוא פסיכי שהוא דקר את עצמו בלב ? אלא הוא
maorlod
שמתירה לעלות.
שמעלץ
תגובה 3 מאוד לעניין. וגם 2.... אבל אני תוהה אם אלו חולי נפש, או כמו שmaorlod אמר, הלב החם גרם להם לחשוב שמותר (?!) בא לא נשכח שהלב החם שלנו גורם גם לנו לחטוא לפעמים. תזכרו לבד בדוגמאות.
ונוס
מדובר באנשים דתיים, יראי שמיים, תלמידי חכמים, מקפידים על קלה כחמורה, שכנראה יודעים את ההלכה טוב ממך... כרת יש רק בכניסה לאיזורים מסויימים, יודעים אהיכן הגבולות של המקומות בהם מותר ללכת בלי חשש - ובדיוק למקומות הללו הולכים. אני חושב שאת חשבונות כרת תשאיר לקב"ה, ואת ענייני חילול שם שמים תשאיר לע
שמעלץ
מה הקשר ללב החם לחטאים? לא אמרו את זה בכלל בהקשר הזה... יש מתירים ויש אוסרים. ואתה לא תקרא להם חולי נפש כי אולי אתה בעצמך כזה... אתה לא מבין כלום ורק סתם זורק הערות!!!
משה
17
איזה מטומטמים. למה הם לוקחים את הילדים איתם? להמיט עליהם איסור כרת בכוח? מטורפים! מה המניע שלהם, לכל הרוחות.
ונוס
כנראה שהחום השפיע עליך, לך ללמוד טפשוני לפני שאתה משמיץ...
בינדר
גם אם אין איסור כרת על מת יש לאו על איסור זב וכוד' וגם אם טובלין במקוה צריך להזהר לא לגעת באף אחד וכו'יש גם שיטות שצריך דוקא לטבול במים חיים ולא נגענו בשיטות שזה עזרה
יעקב
לפי התגובות כאן יש מתירים לעלות להר הבית. לא ידעתי. סליחה על הדברים, והלואי ויכולתי לערוך אותם מחדש.
ונוס
שמרן הרב עובדיה פעם פסק הלכה, והרב אבא שאול זצ"ל נפגש איתו והראה לו סימוכין חדשין בהלכה , והרב עובדיה כתב פסק חדש וחזר בו מההלכה . והרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל (שכיודע הייתה תקופה שהיה חברותא עם מרן) אמר, זו גדולה של פוסק אמיתי . שיודע לחזור בו !
maorlod
16
{א} וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים יִהְיֶה הַר בֵּית יְהוָה נָכוֹן בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא הוּא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ עָלָיו עַמִּים: {ב} וְהָלְכוּ גּוֹיִם רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר יְהוָה וְאֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב וְיוֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן
מיכה ד
15
זה חדש לכם שיש מחלוקות? חוץ מזה שכתוב בפירוש שאם מת עצמו מותר במחנה לוויה (עצמות יוסף) טמא מת קל וחומר. מחנה לוייה זה הר הבית. אלא מאי שיש מחלוקת איפה נגמר מחנה לוויה ומתחיל מקום המקדש שבו אסור לטמא מת, מחלוקת יש אומרים כך ויש כך וכל אחד יוועץ ברבותיו.
יוני
14
ובודאי הוא גם כן מצוה לטבול במקוה בתשעה באב כדי לעלות בטהרה....
יסי
13
כתב בספרו "עיר הקודש והמקדש" לבנות בית כנסת ליהודים בהר הבית, וזה לשונו: גם בזמן שביהמ"ק היה קיים היו בתי תפילה לקהל הציבור הישראלי בהר הבית, כמוכח בסוכה (מא: - מג. נג.) .. ולכשיהיה לנו הרשות והיכולת לבנות בית תפילה אשר כזה בהר הבית בטרם הופעת בן דוד – יש לנו מקום נרחב לבנייני תפילה: בדרום שיעור 25
חיים
12
מה זה עושה אם עולים??? סתם להיכנס במחלוקת של גדולי ישראל??? סתם פרובוקציה. הרי לשיטת האוסרים (כמעט כולם....) זה כרת, לא??? אז בשביל מה??? בשביל שאחרי זה יראו אותך בכיכר השבת??? זה לא שווה ספק כרת.
א.ב יהושע
המוסלמים רק יקבעו יותר ויותר את חזקתם על ההר. (מלבד הרצון של אנשים לבוא למקום המקדש, לקונן על חורבנו ולייחל לבנין בית שלישי)
שמעלץ
11
למיטב ידיעתי: הרמב"ם אוסר לעלות למקום קודש הקודשים, והראב"ד משיג עליו. טמא מת מותר בהר הבית לכו"ע ואסור בעזרה. אכן העולים המדוברים בידיעה, עולים בטהרה כהלכה. (גילוי נאות - גם אני!) מעניין לציין שהעליה להר בטהרה חוצה מגזרים: חסידי בעלז, חסידי גור, חרדים-ספרדים, וציויינים (למעט ישיבת הר-המור), מתנצל א
שריאל
לכולי עלמא להלכה למעשה
אברהם האהוב
מקור האיסור מתחלק לשלושה סיבות: - אנחנו לא יודעים לאיפה מותר ולאיפה לא - התגרות בגויים - גזירה משום שצריך טבילה לפני העליה. (טבילה דאורייתא כמו הנשים). תשובות - נאמני הר הבית עשו מחקר מקיף ועולים רק למקומות המותרים. - כל נשימה של יהודי בירושלים היא התגרות בגויים שרק מחפשים תרוצים בכל מקרה. - הם מקפ
טמא
10
רק לא מזמן בקשתם מהטוקבקיסטים לדבוק באהבת ישראל. בשביל מה הרכילות הזו? במקום לחפש טוב בעם ישראל מחפשים דברים רעים. כיכר ספק אם אתם נחשבים לאתר חרדי!
מאוכזבת
9
לדעתי מעשה לא יעיל ולא חכם! א) למה לסכן ילדים קטנים . תארו לכם שהיתה "השתוללות" של מוסלמים, איך זה היה מסתיים? למה להתגרות בם בלי לקשר לשאלה מי צודק? ב) הרי לעלות לשם זה איסור כרת. ולמה להחטיא את הילדים עדיין כשאין להם דיעה. תחכו שיגדלו ויחליטו. יש נימוקים נוספים לכך שהמעשה לא חכם אבל נסתפק באל
יוחאי
8
עושים מה שהם רוצים לא שומעים לגדולי הדור בכלל
חיים
7
מערכת כיכר השבת,אחרי 10 שעות שירסמתם תימחקו חלק מהתגובו ושאירו אחת חח..
גילוי-דעת
6
הצדיקים הם יראי שמים , מי שיראה שמים שומר על כבוד ה' בבחינת: "ברוך שם כבוד" ומי שמזלזל בציווי צדיקים ביראי ה', מזלזל גם בשם כבוד של השם , בכבוד ה' כיביכול ,והם בעצם אומרים :"שימשיכו להגיד מה שהם רוצים", מי שעובר על דיברי צדיקים אין לו חלק לעולם הבא ואין רפואה למכתו. אבל הם לא אשמים , חסר להם ד
יריקה בפנים
5
מפקיר את הר קדשנו לאויבנו, ומחלל שם שמים בגויים שאומרים היהודים מאסו בבית מקדשם, ועתיד לתת על כך את הדין. אוי לו מיום הדין אוי לו מיום התוכחה...
גבריאל
4
בלי לדעת. תודה.
חזקי
3
יש גם פוסקים שמתירים ואף מעודדים את העליה להר כמו הגר"ד ליאור שליט"א רבה של קרית ארבע-חברון,אז כנראה שאלו שעלו להר סומכים על אותם פוסקים שמתירים את הענין...
אליעזר
2
מישהו יודע למה אסור לעלות להר הבית?האם הצילומים הם בתוך הר הבית או בחוץ?ואם זה אסור לכל הדעות איך יהודים שומרי תומ״צ עולים??האם הר הבית שייך ליהודים?ואם כן למה הערבים השתלטו על המקום?אשמח לקבל תשובות ממישהו שמבין..
רון
1
ועוד רבנים גדולים ויראי שמיים!! זה לא כזה מובן מאליו שאסור לעלות להר הבית!.
הר הבית בידינו

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: