מלחמת התמיכה

תמיכה מסתובבת: הגר"ח בעד אתרא קדישא

מלחמות הקברים לא נחות לרגע. אחרי סבב החתימות הקודם, במסגרתו הציגה אתרא קדישא תמיכה ממקצת אנשי העדה החרדית, מתפרסם היום מכתבו של הגר"ח קנייבסקי, המבהיר כי הם סומכים את ידיהם על הגאון ר' דוד שמידל, ומוחים כנגד אותם אנשים המחרחרים ריב, ומוציאים דיבתו רעה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
מבולבלים? גם אנחנו. המכתב שהתפרסם היום

אין מנוחה במלחמת הקברים: אחרי הסבב הקודם לפני כמה שבועות, במסגרתו ספגה אתרא קדישא מהלומה קשה, כאשר רוב גדולי ישראל - כולל מקצת אנשי העדה החרדית, חתמו על מכתב תמיכה חד-משמעי בעד האגודה המתחרה "האגודה למניעת חילול קברים", כשמנגד - הציגה אתרא קדישא מכתב תמיכה עליו חתומים רק מקצת מראשי העדה החרדית, משיבה היום אתרא קדישא מלחמה.

מכה ל"אתרא קדישא": גדולי הדור תומכים בארגון המתחרה

לפני זמן קצר החלו אנשי אתרא קדישא להפיץ מכתב חדש, תחת הכותרת "גילוי דעת ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א", מכתב עליו חתומים בנוסף גם הגר"נ קרליץ והגר"ש וואזנר, לצד גאב"ד העדה החרדית הגר"ט וייס ורבנים נוספים, המעניקים גיבוי חד משמעי להגאון ר' דוד שמידל יו"ר אתרא קדישא.

המכתב, הסוקר את השתלשלות הקמת אתרא קדישא בידי גאב"ד בריסק זצ"ל, מזכיר כי כל גדולי ישראל סמכו ידיהם על הרב דוד שמידל, והסמיכו אותו לכל הפעולות, כולל לבא בדברים עם ראשי השלטון.

בהתאם לכך, ממשיך המכתב, "כאשר נודע לנו כי אנשים מתוך המחנה מחרחרים ריב ומדברים סרה בהגרד"מ שמידל שליט"א, ומוציאים דיבת הארגון והעומד בראשו רעה אצל גורמי השלטון, הננו לגלות דעתנו כי מעשים אלו הינם בכלל הרס הדת, וכל הירא לנפשו ירחק מהם ומהמונם".

המכתב הזה - יש להזכיר, מגיע כמה שבועות בלבד אחרי מכתב התמיכה החד משמעי לאגודה המתחרה. מבולבלים? גם אנחנו.

אז מה כאן הסיפור? באגודה למניעת חילול קברים מסבירים, כי מדובר כאן במכתב תמיכה אישי שניתן לרב שמידל, וזאת נוכח טענותיו על רדיפה אישית שנעשית נגדו. כשמנגד, מכתב התמיכה החד-משמעי באגודה המתחרה - בתוקפו עומד, ולא חל בו שום שינוי. לאמור, תמיכה אישית ושמירה על כבודו רב שמידל, ותמיכה מוחלטת בפעולותיה של האגודה למניעת חילול קברים, אויבתה הגדולה של אתרא קדישא.

בתווך, מזכירים אנשי האגודה למניעת חילול קברים, כי רק אתמול, כאשר נחשב הגר"נ קרליץ כתומך האגודה, ריססו אנשי אתרא קדישא כתובות בגנותו, תוך כינויו בתואר 'ארכיאולוג' - מילת הגנאי החמורה ביותר בארסנל אנשי אתרא קדישא. "פתאום הפך אצלם הגר"נ קרליץ מ'ארכיאולוג' להיות אחד מגדולי ישראל?!", מגחכים אנשי האגודה.

כך או כך, מדובר רק בעוד שלב במלחמה הבלתי פוסקת בין שתי האגודות, מלחמה שנכון לעכשיו, הזיקה יותר לשמו של ארגון אתרא קדישא, כשהציגה אותו במערומיו - פעם אחר פעם, וחשפה את מעורבותו בחפירת קברים.

מבולבלים? גם אנחנו. המכתב שהתפרסם היום
כתובות הגנאי שריססו אנשי אתרא קדישא כנגד הגר"נ קרליץ, ביום הוצאת המכתב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר