פרשת הבנות במודיעין עילית:

זומנו ל'שימוע' מנהלים שלא צייתו להנחיות ועדות השיבוץ

פרשת התלמידות במודיעין עילית מסתבכת: אחרי שנתבקשו לעזוב את בניין הסמינר למרות ששובצו שם בידי ועדת השיבוץ העירונית, החליט משרד החינוך על זימונם של המנהלים ל'שימוע' בפרשה ● בכיר במשרד החינוך לכיכר השבת: "אם לא נקבל הסברים הולמים, אנו מתכוונים לנקוט כנגדם סנקציות חריפות" (חרדים)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
(פלאש 90)

העלילה מסתבכת: פרשת הבנות במודיעין עילית, שנחשפה בשבוע שעבר כאן ב'כיכר השבת', מגיעה לדיון במשרד החינוך, כאשר המנהלים "גיבורי הפרשה" זומנו היום ל'שימוע' ומתן הסברים על מעשיהם.

המדובר כזכור, במספר בנות ששובצו בסמינרים בעיר מודיעין עילית בידי משרד החינוך, אולם למרות זאת, לא הורשו הללו להיכנס לבניין.

לדבריהן, מנהלי הסמינר חסמו את דרכן והורו להן לעזוב את המקום, כשהם מותירים אותן ללא מקום לימודים - בניגוד כאמור להוראות משרד החינוך, שחייב את המוסדות לשבץ את הבנות הללו בין כותליהם.

עם חשיפת הפרשה, פנה יו"ר ש"ס אלי ישי לשר החינוך ולמנכ"ל משרדו בבקשה למצוא פתרון לתלמידות שלא שולבו במוסדות לימוד בעקבות סירובם של מנהלי הסמינרים.

בעקבות כך, ובעקבות תלונות נוספות שהגיעו, קיבלו אמש מנהלי הסמינרים שבנדון, אלו שהשפילו את הבנות ואת חלקם אף לא קיבלו, לשימוע מיוחד במשרד החינוך, בכדי לתת הסבר על מעשיהם.

מקור בכיר במשרד החינוך אומר היום ל'כיכר השבת': "נבדוק את סיבת אי קבלתן של הבנות למוסד, למרות שמשרד החינוך שיבץ אותן. אם הסיבה לא תספק אותנו, נשתמש כנגדם בכל הסנקציות, כולל אפילו שלילת תקציבים".

מנגד, הוא גם לא פסל את האפשרות כי למנהלים הללו ישנם הסברים הולמים. "אם ניראה שהסיבה הייתה מקצועית נפעל בהתאם", אמר.

ממשרד החינוך אישרו בצהריים את הפרטים ל'כיכר השבת' והוסיפו "משרד החינוך מחויב לשבץ את כל הבנות בסמינרים"

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה" מסר בתגובה: "משרד החינוך פעם אחר פעם מאיים ומוסדות החינוך יודעים שהוא לעולם לא יקיים. וחבל.

"כפי שהבהרנו לא פעם, אי שיבוץ הבנות זה רק הסימפטום. המחלה היא עצם קיום המכסות הלא קדושות לבנות ספרדיות.
חבל מאוד שמשרד החינוך פעם אחרי פעם הופך להיות שותפם של הגזענים".

fux@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר