דרמה בבית שמש

ההנהלה שילבה כיתה 'חלשה', ההורים השביתו את הלימודים

בית שמש: כ-90 בנות כיתות ח' של 'בית יעקב הרמה' לא התחילו את שנת הלימודים כסדרה. בשבוע הראשון הושבתו הלימודים לגמרי והשבוע למדו כ-3 שעות ביום בלבד, זאת בשל התנגדות ההורים למיזוג שלושת הכיתות לשתיים גדולות. ההורים: "אין עדיין מחנכות לכיתות ומתחיל להיווצר פער לימודי מיותר" (חרדים)

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

כשבועיים מתחילת שנת הלימודים עדיין לא התחילו הלימודים כסדרם עבור תלמידות כיתות ח' של "בית יעקב הרמה", ברמת בית שמש, כאשר בשבוע הראשון הושבתו הלימודים לגמרי ביוזמת ההורים, וזאת בשל התנגדותם ל"חלוקה מחדש" שרצתה ההנהלה לבצע בשלושת כיתות ח'.

לדברי ההורים, "השבוע התחילו הבנות ללמוד כ-3 שעות ביום בלבד, ורק מקצועות שבהם הלימוד נעשה בהקבצה, כלומר אנגלית וחשבון. בנוסף מעט הרצאות על החגים ותו לא. עדיין לא חילקו את הכיתות, ולא נקבע עדיין מי המחנכות של הכיתות, ומפני שלא נלמדים כל המקצועות, מתחיל להיווצר פער לימודי מיותר".

ההורים מספרים, כי בעקבות החלטת ההנהלה כי כיתה הנחשבת ל'מקולקלת' תשולב בתוך שתי הכיתות האחרות, הם סירבו לשלוח את הבנות ללימודים. בנוסף, כנראה בשל מחסור בכיתת לימוד, ביקשו לאחד את שלושת הכיתות לשתיים בלבד.

"דווקא בשנה מהותית כזו, האחרונה בבית הספר, לפני המעבר לסמינרים, ליצור שתי כיתות גדולות של למעלה מ-40 בנות, ולהפריד בין חברויות של 7 שנים?", תוהים ההורים.

גורמים אחרים מסרו כי "לא נאפשר את השינויים של ההנהלה. עד שלא תבוטל ההחלטה השרירותית, יישארו הבנות בבית למרות שזה לא גיל שבו מתאים להשאיר בנות ללא תעסוקה, בלשון המעטה. גם הלימוד החלקי השבוע שבו בנות מגיעות בשעה 10 וחוזרות בשעה 1, ממש לא מועיל, אין כמעט שיעורי בית והמחיר עלול להיות יקר".

ההורים מחו על כך שאף אחד לא מעדכן אותם מה קורה, והיכן עומדים הדברים, והכל מבוסס על שברי ידיעות ושמועות, בצורה לא מקצועית כלל.

גורמים במשרד החינוך מסרו כי האחריות על ביקור סדיר של התלמידות במוסדות החינוך הוא של העירייה.

מתי רוזנצוויג, דובר עיריית בית שמש, מסר לכיכר השבת: "שנת הלימודים החלה כסדרה תלמידות כיתה ח' כיתר תלמידות בית הספר לומדות את כל המקצועות המופיעים בתוכנית הלימודים. לגבי איחוד הכיתות, הנהלת בית הספר משיקולים מקצועיים וחינוכיים קיבלה החלטה לאחד את הכיתות לשתי כיתות הנושא נידון בוועדת הרבנים לענייני החינוך של חינוך העצמאי, וקיבל את אישורה".

מדוברות משרד החינוך נמסר: "הנושא ייבדק. משרד החינוך רואה בחומרה מציאות של בנות שאינן נמצאות במסגרת חינוכית".

בשיחה קצרה של כיכר השבת עם הגב' בתיה וייס מנהלת בית הספר, היא השיבה "הלימודים יותר מקוצרים. יש בעיה של חוסר מקום ועוד בעיה שהתגברנו עליה".

האם הלימודים מושבתים מזה כשבועיים? "זה לא נכון. אני לא יכולה להגיב, תפני לחינוך העצמאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר