הנגידים הפצירו, הגר"ח קבע: לא יוקם אוהל בציון הרבנית

בשעות הבוקר, עלה מרן הגר"ח קנייבסקי לציונה של רעייתו הרבנית בת-שבע קנייבסקי ע"ה, במלאות ה'שלושים' לפטירתה. ל"כיכר השבת" נודע כי נגידים רבים התחננו בפני הרב להקים אוהל מעל ציונה של הרבנית עבור אלפי המתפללים הפוקדים את המקום מדי יום. הגר"ח, הכריע ואמר כי דעת החזון איש זיע"א לא הייתה נוחה מהקמת אוהלים. ב'מנחה', יחזור הגר"ח למקומו הקבוע ב'לדרמן'. פרסום ראשון

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגר"ח (יהודה פרקוביץ')

מעט לפני השעה 08:00 בבוקר (שני), עלה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי לקברה של רעייתו הרבנית בת-שבע ע"ה, בבית החיים 'זכרון מאיר' בפאתי בני-ברק, במלאות ה'שלושים' לפטירתה.

הגר"ח פקד את קיברה יחד עם בניו, חתניו, בני ביתו ומקורביו, שהה במקום במשך דקות ארוכות, קרא את סדר התפילה הנהוג לומר על הקבר ביום ה'שלושים', וסיים באמירת קדיש בלב שבור.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאז פטירתה של הרבנית, עלו ובאו נגידים רבים, אשר התחננו להוזיל מהונם עבור הקמת אוהל ענק על קברה של הרבנית ע"ה, לרווחתת אלפי המתפללים העולים ובאים לקברה של הרבנית.

יצויין כי מאז פטירתה, הפך מקום קבורתה של הרבנית ע"ה לאתר עלייה לרגל עבור אלפי מתפללים. קופות צדקה הותקנו בכל הקיר הסמוך, תאורה מיוחדת נקבעה במקום לשעות הלילה ומתפללים זורמים למקום ללא הפסקה.

אך שר התורה הגר"ח קנייבסקי, השיב לכל הפונים אליו כי דעתו של זקנו, מרן החזון איש זיע"א, לא הייתה נוחה מהקמת אוהלים על קברים, ולכן אין להקים שום אוהל על קברה של הרבנית.

בתוך כך, בשעות הצהריים, בתפילת 'מנחה', יחזור מרן למקומו הקבוע בשישים השנים האחרונות במרכז בית-הכנסת 'לדרמן' הסמוך לביתו, וזאת לאחר שבחודש האחרון העביר את מקומו לספסלים האחוריים בבית הכנסת, שם הוכן עבורו מקום מיוחד כפי דיני האבלות.

מלבד זאת, בחודש האחרון, בכל הבריתות בהם השתתף ושימש כסנדק - ממוצע של כארבע בריתות מדי יום, ביקש מרן הגר"ח לומר את הקדיש שלאחר הברית לעילוי נשמתה של הרבנית ע"ה, כעת, עם תום 'שלושים' ימי האבל, תיפסק אמירת הקדיש של הגר"ח קנייבסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר