בהוראת הגר"ח; מקווה חדש נחנך לזכרה של הרבנית

במהלך ימי האבל על פטירת הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, נשאל הגר"ח כיצד להנציח את זכרה, והשיב: "הרבו טהרה בישראל". השבוע, נחנך בעיר כרמאיל מקווה חדש, ששופץ מהיסוד לזכרה של הרבנית ע"ה, כשאת המזוזה קובע הנכד הרב אריה קנייבסקי. הגר"ח הביט בתמונות של המקווה החדש וקורת רוח רבה פשטה על פניו. צפו

דובי קורן | כיכר השבת |

במהלך ימי האבל של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, על פטירתה של רעייתו הרבנית בת-שבע ע"ה, הוא נשאל על-ידי כמה מרבני העיר כרמיאל, במה יוכלו להנציח את זכרה של הרבנית.

רבי חיים קנייבסקי השיב להם כי כל ימיה של הרבנית היו להרבות קדושה וטהרה בעם ישראל. "הרבו טהרה בישראל", הוסיף הגר"ח.

הרבנים יצחק לסרי ואייל משיח לקחו את הדברים לתשומת לבם, ובתוך חודש ימים שיפצו את המקווה הישן במקום מגוריהם, כשהם מקימים מקווה טהרה מפואר לעילוי נשמת הרבנית ע"ה.

השבוע נחנך המקווה ברוב פאר והדר, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, ובראשם רבני העיר כרמיאל, הרב אברהם צבי מרגלית והרב אליהו מלכה, הנדיב אייל משיח, עוזרו יצחק לסרי, ראש עיריית כרמיאל ויו"ר השלטון המקומי מר עדי אלדד וראש המועצה הדתית שאול פרץ.

את המזוזה בפתח המקווה קבע נכדו ונאמן ביתו של הגר"ח, הרב אריה קנייבסקי, שנשלח על-ידי סבו להשתתף באירוע.

לאחר טקס קביעת המזוזה, הגיע כל המשתתפים למעונו של הגר"ח ברחוב רשב"ם בבני ברק, והציגו בפניו את אלבום התמונות המתאר את המקווה החדש שנחנך לזכרה של הרבנית.

רבי חיים הביט בתמונות כאשר קורת רוח רבה נראית על פניו, ובירך את האחראים לכך שירבו טהרה בישראל. הנדיבים התרגשו מהמעמד והבטיחו כי יסייעו להקמת וחידוש מקוואות נוספים לעילוי נשמתה של הרבנית ע"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר