ראיון מיוחד

הרב עמאר נגד קווי המהדרין: "יש לנו פסק מהרב פיינשטיין"

הראשון לציון רבי משה-שלמה עמאר מתייחס בראיון מרתק להקצנה בציבור החרדי ● על תופעת ה'שאלים' : "שאף אחד לא יספר לי איך הלכו הנשים פעם, אמותינו הלכו עם מטפחות" ● על 'קווי המהדרין': "זו לא הלכה, יש פסק מרב פיינשטיין" ● על שירת נשים: "לא אמרנו להם שלא ישירו, יש חופש הפרט" (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הרב עמאר עם הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל, רבי משה-שלמה עמאר שליט"א, התייחס בראיון מקיף על ההקצנה בציבור החרדי: קווי המהדרין, תופעת ה'שאלים', שירת נשים ועוד.

בפתח הראיון, התייחס הרב עמאר להתבטאותה של מזכירת מדינת ארה"ב הילארי קלינטון בנושא הדרת נשים בישראל. "אם מזכירת המדינה הייתה מדברת עם גורם מוסמך בנושא, היא הייתה מבינה כי עם ישראל מכבד נשים ואינו יוצא כנגדן".

הרב יוצא כנגד תופעת ה'שאלים': "שאף-אחד לא יספר לי איך הלכו הנשים פעם, אני הייתי חי בתקופת 'הפעם' הזו , ואני יודע איך התלבשו אז הנשים". הרב מסביר כי יש כללי צניעות מוגדרים אך לבוש זה הינו החמרה.

הרב מסביר שישנו איסור ללבוש פאה. "צריך כיסוי ראש כמו כובע או מטפחת, אם נשאר טיפה מעט זה לא נורא. אבל לא צריך לכסות את הפנים, מעולם לא שמענו ולא ראינו".

בעניין האוטובוסים למהדרין, המפרידים בין נשים וגברים מסביר הרב כי מדובר באנשים מסוימים שרוצים לעשות לעצמם 'גדר' אבל זו לא ההלכה, אלא הידור בלבד.

בנושא שירת נשים מוסיף הרב כי הוא אינו יוצא כנגד שירת נשים, ומסביר שכל הדרישה הייתה לאפשר לחייל המעוניין לצאת במהלך שירת אישה, "כמובן בדרך ארץ וללא הלבנת פנים, שכן התורה לא מעליבה איש ומחמירה בנושא זה ונותנת כבוד לאישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר