התיעוד ב'כיכר השבת' מחולל סערה

בכירי עיריית ירושלים: "הלם מוחלט, המחדל של העירייה"

בעקבות פרסום התיעוד הבלעדי ב'כיכר השבת', בו נראים קיצונים ממאה שערים חוסמים נשים מהצבעה בבחירות למינהל הקהילתי, באלימות מילולית קשה, אומר סגן ראש העירייה, יוסי דייטש: "לא מבין איך לא נערכנו לזה. אני בהלם מוחלט, היה מחדל". סגן ראש העיר, אלי שמחיוף: "חילול השם גדול" (חרדים)

(צילום: כיכר השבת)

בעקבות פרסום התיעוד הבלעדי ב'כיכר השבת', בו נראים קיצונים ממאה שערים חוסמים נשים מהצבעה בבחירות למינהל הקהילתי בירושלים, באלימות מילולית קשה, סגני ראש העירייה החרדיים, הרב יוסי דייטש והרב אלי שמחיוף, מגיבים בחריפות ומגנים את האלימות.

אמש (שלישי), לראשונה אחרי עשרות שנים, התקיימו בחירות בשכונות החרדיות בירושלים. הבחירות התנהלו בתחילה כסדרם ללא הפרות סדר, למרות האיומים של גורמים קיצונים שדרשו שבחירות יהיו נפרדות בין נשים לגברים.

אבל בתוך שעה קלה, לאחר עזיבתם של ראש-העיר וסגניו החרדים את הקלפיות - המהומה החלה. עשרות גברים שהגיעו להצביע בקלפי ג' ברחוב שטראוס, השייך לתושבי מאה שערים, חסמו את כניסתם של עשרות נשים אל תוך הקלפי ואף דחפו אותן, כשהם צורחים "נשים החוצה", "אתן הורסות את גדרי הצניעות".

"במילה אחת - מחדל", אומר הרב דייטש בראיון וידאו ל'כיכר השבת', "אני חושב שהעירייה לא נערכה נכון. במקום כזה רגיש היה צריך להיות אבטחה. היינו שם שעה קודם והכל התנהל על מי מנוחות. הייתי בהלם שמתקשרים אליי ברבע לאחד עשרה בלילה ואומרים לי שהקלפי נשפכה ויש מהומות. הגעתי לשם וחשכו עיניי ממה שראיתי שם, קשה לי להאמין".

סגן ראש העיר תוקף את העירייה. "איפה עיריית ירושלים? למה לא חשבנו על זה קודם? איך לא נערכו בכזה מקום רגיש? היה צריך לשים אבטחה, או משטרה. קשה לי להאמין שכך מתנהלים בחירות ב-2012 בירושלים. אני לא מבין איך פורצים לקלפי, פשוט פוגרום אמיתי. זה פשוט מחדל, אני מתבייש איך אנחנו כעירייה לא נערכנו לזה, צריכים לעשות בדק בית".

דייטש מדבר על הפקת הלקחים. "נצטרך לטפל בנושא, מישהו צריך לתת תשובות איך דבר כזה קרה".

הרב שמחיוף מצטרף לדברי דייטש ומוסיף: "זה חילול השם גדול וחבל שזה קרה. במבחן התוצאה שנצטרך לעשות בחירות חוזרות עם אבטחה". על הדרת הנשים מהקלפי, הוא אומר: "זה מעשה פסול, מי שעשה את זה - עשה על דעת עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר