נשיא המדינה שמעון פרס קורא לבוא להפגנה: "היום המבחן לעם"

התערבות נדירה של נשיא המדינה שמעון פרס במאבק על המאבק בין החרדים לחילונים על רקע סערת ההפרדה בין הגברים לנשים. "היום המבחן לעם הוא לא רק לשוטרים", אמר פרס, "כל המגזרים - דתיים, חילונים, מסורתיים, כולם כאיש אחד מוכרחים להגן על דמותה של מדינת ישראל מול מיעוט שמפר את הסולידריות הלאומית"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
"המבחן לעם". נשיא המדינה (פלאש 90)

התערבות נדירה של נשיא המדינה שמעון פרס במאבק על המאבק בין החרדים לחילונים על רקע סערת ההפרדה בין הגברים לנשים.

במהלך כנס שגרירי ישראל בעולם קרא הבוקר (שני) הנשיא פרס להשתתף בהפגנה בבית שמש נגד ההקצנה בבית שמש. היום הוא יום מבחן שאליו צריך להתגייס העם כולו על מנת להציל את הרוב מציפורניו של מיעוט קטן, חובה זו מוטלת על כולנו".

פרס התייחס לעימותים אתמול בבית שמש: "ראינו אתמול את השוטרים נאבקים למען שוויון זכויות אלמנטרי", אמר פרס, "הם עשו זאת בשליחות המדינה כולה. ההפגנה היום היא מבחן לעם ולא רק לשוטרים. כולנו - דתיים, חילוניים ומסורתיים מוכרחים להגן על דמותה של מדינת ישראל מול מיעוט שמפר את הסולידריות הלאומית ומתבטא בצורה מקוממת".

הנשיא הדגיש כי "אין לאיש בישראל זכות לאיים על ילדה, על אישה או על כל אדם. המתפרעים בבית שמש ומדירי הנשים מהמרחב הציבורי אינם אדוני הארץ, אלא אזרחי המדינה המחוייבים לשמור על החוק".

עוד אמר פרס: "בעיניי אין הבדל מבחינה זו בין חילוני לחרדי או לדתי. אנחנו נלחמים על נפש העם ועל תוכן המדינה".

בסיום דבריו, אמר הנשיא כי הוא מעריך מאוד את הקולות הנשמעים גם בקרב מנהיגים חרדיים נגד אלימות, פגיעה והדרת נשים בישראל. "הציבור החרדי בישראל ככלל מתנגד לתופעות אלו ומוקיע אותן וחשוב שימשיכו לעשות ולומר את דברם בקול רם ברור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר